Dat ik daar niet eerder aan gedacht heb

Ik gooi niet graag eten weg, dus er verdwijnt al eens een potje met dit of dat in de diepvries. En dat verdwijnen mag je letterlijk nemen, want eens het erin gaat, komt het er eigenlijk nooit meer uit.

Tot vandaag. Vandaag viel de puzzel in elkaar. Vandaag zag ik het licht. Een spectaculaire oplossing. Waarlijk. Een pen, een stukje papier, wat washi tape, de deur van de diepvries. Meer bleek er eigenlijk niet nodig om mijn leven te beteren. Vanaf vandaag noteer ik aan de buitenkant wat er in de binnenkant te vinden is. En wanneer het erin gegaan is en hoeveel mensen er nog van kunnen smikkelen. Geniaal. Toch?

Deel jij hier ook even je ultieme life hack, zoals ze zo’n simpele oplossingen noemen? Dan spaar ik dankzij jou misschien weer wat gesukkel uit!

22 comments

  1. van giel anny · augustus 23, 2015

    Super idee!Vraagt misschien wel wat boekhouding….maar de volhouder wint!

    Like

  2. Moeshie · augustus 23, 2015

    Geniaal !

    Like

  3. misssexandthecity · augustus 24, 2015

    Ik gebruik mijn restjes op als lunch, werkt ook heel goed :-),……..

    Like

  4. fiekefatjerietjes · augustus 24, 2015

    Ik had vroeger een blaadje naast de diepvries, maar dat werd nooit consequent aangevuld en doorstreept… Nu heb ik online een lijstje dat ik bij kan houden en dat werkt veel beter!

    Like

    • Re-saar-cle · augustus 24, 2015

      Mijn analoge lijstje is nog in de testfase. Als het niet blijkt te werken, zal ik ook eens digitaal proberen. Maar voorlopig doe ik het al flink!

      Like

  5. Billy · augustus 24, 2015

    restjes van groenten (vooral als we bbq hadden) verdwijnen hier vaak in soep, en die smaakt Γ©cht overheerlijk dan!

    Like

  6. Eilish · augustus 24, 2015

    Ik ben fan van goed labelen met papieren tape (zoals je gebruikt om te schilderen) mijn dozen krijgen extra lange labels met volledige info op (gerecht, hoeveel personen, datum in de diepvries gegaan). Op de schuiven van mijn vriezer hangt ook zo een klever (de breedte van de lade) met daarop wat ik daar kan vinden. Een nadeel van de papieren klevers : ze hechten niet op Tupperware-dozen. Daar doe ik dan gewoon doorzichtige kleefband op en schrijf daar met een alcoholstift op.

    Like

  7. meisje · augustus 24, 2015

    Wij hebben niet zo’n heeel grote diepvries, en zijn ook maar met z’n tweetjes. Ik schrijf het op het tuperware potje wat er in zit en voor hoeveel personen met een uitwisbare stift. Die stift kan je er makkelijk afwassen, en het potje hergebruiken πŸ˜‰

    Like

    • resaarcle · augustus 24, 2015

      Hoe kleiner de diepvries, hoe minder eten er verloren loopt, he. Ik heb in Ikea leuke labeltjes gekocht (eigenlijk voor confituurputten) en daar ga ik de potjes mee labelen. Uitwisbare stift = strak plan!

      Like

  8. zosaar · augustus 24, 2015

    Hahahaha hoe krijg je het verzonnen?!

    Like

  9. Anna (Ook Anna doet dingen) · augustus 24, 2015

    Goed idee inderdaad! Hoef je niet zoveel moeite te doen om te kijken wat er ook alweer in welk bakje zit (waardoor je dat waarschijnlijk ook zou vergeten). En daarnaast: met washi tape wordt alles vrolijk! πŸ™‚

    Like

  10. writingmonique · augustus 25, 2015

    Een ontzettend slim idee!

    Like

  11. twinkelbella · augustus 25, 2015

    Aah heel handig, dat zou ik ook eens moeten gaan doen πŸ™‚

    Like

  12. Kris Hermans · augustus 26, 2015

    Waar haal je het toch :-). Maar idd wel een super idee, heb hier heel vaal hetzelfde voor. Zeker met een gezin van 5 πŸ™‚

    Like

    • resaarcle · augustus 27, 2015

      Dringend leuke washi tape gaan halen dan, want als het er leuk uitziet, houdt een mens het (hopelijk) langer vol!

      Like

  13. Annelore_compleetgeluk · november 7, 2015

    hier hebben we vaste lades in de diepvries. In de onderste 2 zit brood voor een hele week, 1 lade met vlees, 1 met ijsjes in de zomer,1 met soep,… Verder kleef ik op ieder diepvriesdoosje een etiket met wat er in zit en voor hoeveel personen. Datum van invriezen doe ik er nooit op. Wij houden standaard de laatste week van de maand restjesweek. Dan worden alle restjes opgegeten en indien nodig aangevuld met extra porties. zo blijft er niets te lang ingevroren. –>geen verspilling en goed voor het budget πŸ™‚

    Like

Geef een reactie

