Hoe ik tijd win door niets te doen


Het is mij nog nooit overkomen. Echt waar, nog nooit. Nog nooit heeft er iemand mij discreet in een hoekje geroepen om me op fluistertoon duidelijk te maken dat het echt niet kan. Rondlopen in kleren die niet gestreken zijn. En je kinderen op dezelfde manier de straat op sturen. Nooit! Gelukkig is mijn Beest mans genoeg om zelf zijn sporadische hemd te strijken. Ik verspil dus nooit eigen of elektrische energie aan strijken en ik ben ook helemaal niet van plan om dat ooit te gaan doen. Alleen bij het naaien durf ik al eens een strijkijzer aan te raken.

Welke nutteloze activiteit heb jij geschrapt? En heeft iemand het eigenlijk gemerkt?

18 comments

  1. Sammie · september 3, 2015

    Strijken.. pfff zo ouderwets πŸ˜‰ Doen wij ook nooit, komt gewoon netjes van het wasrek af en gaat gelijk opgevouwen de kast in

    Like

  2. Falderie · september 3, 2015

    ik ben nu 28 en heb vorig jaar leren strijken. omdat mannenhemden nu eenmaal gestreken moeten worden, anders is het vaak niet om aan te zien… πŸ™‚
    maar ook nu probeer ik het zo weinig mogelijk te doen.

    Like

  3. fiekefatjerietjes · september 3, 2015

    Hier helaas wel strijken, omdat mijn man bijna altijd een hemd draagt. En ik hÑÑt strijken, zeker sinds ik mijn favoriete jurkje te warm heb gestreken…
    Wij winnen tijd dankzij de investering in een vaatwas. Nog lang geen spijt van!

    Like

  4. Huisvlijt · september 4, 2015

    Ik strijk nooit!

    Like

  5. Inge · september 4, 2015

    Hier wordt er toch nog gestreken… Ik vind het gewoon veel netter om het gestreken op te bergen… Maar voor de rest, tijd win ik ook met onze vaatwas en af en toe eens zondigen aan een kant-en-klaar gerecht van bij de slager.

    Like

    • resaarcle · september 4, 2015

      Lang leve de slager! Daar durven wij ook wel eens staan aanschuiven voor klaargemaakt lekkers. Lijkt me toch nog altijd een betere optie dan diepvriespizza of frietjes. Niet dat wij dat niet doen, hoor πŸ˜‰

      Like

  6. Billy · september 7, 2015

    ik denk dat je mijn vrouw toch verduiveld goed zal moeten aanspreken om haar te overtuigen om niet meer te strijken… πŸ™‚

    Like

  7. Le petit requin · september 15, 2015

    Strijken doe ik ook niet; ondekt toen ik op Erasmus ging dat dat eigenlijk echt voor niks nodig is. We hebben er wel eentje in huis voor de hemden van mijn vriend (die hij zelf strijkt) en heel af en toe gebruik ik dat wel eens als iets echt te gekreukt is, maar anders: pure tijdverspilling! πŸ™‚
    Verder ook de vaatwas, koken in grote hoeveelheden, waardoor ik op luie dagen noch moet koken, noch naar de winkel achter ongezonde brol moet. En geen dagdagelijkse winst, maar vb. mijn fiets ophalen bij de fietsenmaker doe ik al lopend: nuttig sporten πŸ™‚

    Liked by 1 persoon

  8. Sofinesse · september 18, 2015

    Dan heb jij veel geluk. Mijn moeder spreekt me elke keer aan over het feit dat ik zo weinig strijk. En ik kreeg zelfs een geboortecadeautje van een vriendin van haar in een materiaal dat je niet hoeft te strijken “want ik hoorde van je moeder dat jij niet zo veel strijkt” – echt waar. En de verwijten. Nu ja, mijn moeder strijkt zelfs onderbroeken. Ik krijg haar maar niet uitgelegd hoe nutteloos ik dat vind en hoe ik daar echt wel geen tijd voor heb!

    Like

  9. Pingback: Groen voer voor onze wasmachine | resaarcle
  10. Pingback: Wat onze badkamer mist | resaarcle

Geef een reactie

