Pimp je blog, volg een online cursus!

Ik had echt een activiteit voor mezelf nodig. Een kleutertje en een pasgeborene kunnen je doen smelten van liefde, maar als je snelsnelsnel even douchen al als me-time gaat beschouwen, moet er iets veranderen. Dringend.

Dus schreef ik me in voor een online cursus. 4 Weken lang krijg ik om de 2 dagen een les in mijn mailbox. En die mails bulken van de goeie tips om je blog in de kijker te zetten, wegwijzers door de wondere wereld van de succesvolle blog, opdrachten om mee aan de slag te gaan, inspiratie,…. Geen strenge juf die je huiswerk beoordeelt, wel een stapel inzichten en een sleutel van de trukendoos van de goede blog. En dat alles met een vlotte pen, genoeg zelfrelativering en humor geschreven. De cursus is niet enkel voor de dapperen onder ons die de wereld willen veroveren met hun blog, maar ook voor de doorsnee blogger die er gewoon plezier aan heeft en zijn/haar blog wat meer schwung of volgers wil geven.

Wat ie voor mij deed? De inspirerende cursus heeft me dat zetje gegeven om er meer uit te halen dan voorheen. Het heeft me gestimuleerd om mijn lapje grond in Blogland beter te bemesten en wat vaker water te geven. En ik heb mijn blogenthousiasme teruggevonden. Het lag onder een bergje op te vouwen was. Nu steek ik meer tijd in mijn online hobby en dat krijg ik in meer plezier weer uitbetaald. Wel een kleine waarschuwing: het werkt wat verslavend. Zo nestel ik me nu elke dag meermaals met pretoogjes en met mijn tablet op de zetel. Nieuwsgierig naar de tricks van Kathleen én vol verwachting naar de reacties van mijn lezers en volgers.

Toch ook een puntje van kritiek: de vaat en de rommel blijven hier nu nog langer liggen. Hopelijk heeft de volgende les wel de titel ‘Hoe word ik blogqueen en super(wo)man in één adem’.

Voel jij het ook kriebelen? Wil je jouw blog ook pimpen? Klik dan hier!

15 comments

  1. Billy · september 4, 2015

    het lijkt me wel eens interessant om zo’n cursus te volgen, ook al heb ik al meer dan 10 jaar ervaring in bloggen.
    Rest me alleen de vraag waar ik de tijd kan halen zodat ik het tekort aan tijd om nu alle logjes te lezen in mijn feedreader de baas kan… 😉

    (ik heb je getagd! Zie mijn blog)

    Like

  2. fiekefatjerietjes · september 5, 2015

    Super cursus hé? Ik heb hier ellenlange to-do-lijstjes met aanpassingen die ik wil doen, en even lange lijstjes met ideeën. Nu nog tijd vinden!

    Like

  3. Huisvlijt · september 5, 2015

    Fijn dat de cursus goed is bevallen! Je blog ziet er in ieder geval mooi uit!

    Like

  4. Anna (Ook Anna doet dingen) · september 6, 2015

    Ha, bloggen werkt inderdaad verslavend! Fijn dat je er nu weer helemaal zin in hebt :). Leuke tip!

    Like

  5. Inge · september 8, 2015

    Bloggen is inderdaad enorm tijdrovend… Ik laat de cursussen voorlopig nog even voor wat ze zijn anders komt het helemaal niet meer goed 🙂

    Like

  6. Pingback: U vraagt, wij draaien | resaarcle
  7. Pingback: Een blogterugblik | resaarcle
  8. Ellen · januari 28, 2016

    Je maakt mij wel nieuwsgierig, ik klik door naar die cursus.

    Like

  9. Pingback: Op uitstap! | resaarcle

Geef een reactie

