Waarom ik vandaag een vreugdedansje doe

DSC_0031Ik ben daar geweest. In Alaska. Ik heb op dezelfde boot als Obama gezeten om walvissen te bewonderen. (Niet op hetzelfde moment, maar ik voel me toch speciaal dat hij mij heeft nagedaan😄.) Ik heb naar gigantische gletsjers gestaard vanop die boot, ik heb een gigantische gletsjer onder mijn voeten gevoeld op mijn 30ste verjaardag. En ik heb gezien en gehoord hoe gigantische stukken van zo’n gletsjer in zee donderen.
En daarom ben ik zo blij met die nieuwsbrief van Greenpeace in mijn inbox, die mij vertelt dat Shell het domme idee om in de prachtige natuur van Alaska te gaan boren heeft laten varen. Hoera. En een vreugdedansje!DSC_0390 (2) Onze reis naar Alaska was tijdens mijn minder luie periode: elke stop, kleine pauze, elk wachtmomentje van die reis vulde ik met wat yoga. Vandaar dat ik hier op een gletsjer de zonnegroet sta te doen. Ik geef het toe, het is raar.

14 comments

  1. Le petit requin · oktober 13, 2015

    Inderdaad reden voor een vreugdedansje!
    Al vind ik het toch jammer dat ze stoppen om economische (kosten te hoog; onvoldoende resultaat) en niet om ecologische redenen. Maar dat is waarschijnlijk net iets te veel gevraagd/gehoopt? 🙂

    Like

  2. Inge · oktober 13, 2015

    Misschien raar maar toch wel een mooie foto! Alké gij, Alaska zeg, fantastisch!

    Like

  3. Lizzy · oktober 13, 2015

    Wat gaaf dat je in Alaska bent geweest! De foto’s zien er super gaaf uit!

    Like

    • resaarcle · oktober 13, 2015

      Mijn vriend kende daar de kaptein van die walvisboot en hij wilde hem gaan bezoeken. Ik stond niet te springen want ik dacht dat het daar koud en saai was. Had ik het even mis!

      Like

  4. YeRaSi · oktober 13, 2015

    🙂 dan dans ik mee! Ik nomineerde je blig trouwens voor een liebsteraward!

    Like

    • resaarcle · oktober 13, 2015

      Hoe meer dansers, hoe meer vreugd! Jeuj, een nominatie, ik kom snel eens piepen!

      Like

  5. YeRaSi · oktober 13, 2015

    *blog

    Liked by 1 persoon

  6. sunny mama · oktober 16, 2015

    Lijkt mij een heel bijzondere ervaring. Dat zou ik ook weleens willen doen!

    Liked by 1 persoon

  7. jeapiebelj · oktober 16, 2015

    Ik zal ook vreugde dans van dit hebben, als ik in Alaska ben. Ik heb op dezelfde boot als Obama gezeten om walvissen te bewonderen etc.. top zeg.

    Liked by 1 persoon

  8. Billy · oktober 17, 2015

    Alaska lijkt mij wel een fantastische ervaring, veel meer dan een tripje New York!
    Ik dans met je mee, Saar!!!

    Liked by 1 persoon

  9. Pingback: Een blogterugblik | resaarcle
  10. Pingback: Awoert! | resaarcle

Geef een reactie

