Hoe ik de warboel ontwar


Stekkers in het stopcontact laten steken is een no-go in het Land van de Energiebespaarder. Nu staan er op ons aanrecht aardig wat elektrische apparaten die het leven ’s ochtends aangenamer maken. Een waterkoker, een ik-maak-zelf-schuim-voor-mijn-latte-dingetje en een blender. Maar hoe handig die dingen ook zijn, ze zorgen ook voor een mini probleem. En iedereen weet dat mini problemen ’s morgens veel groter lijken en dus best preventief opgelost worden.

Het probleem en de wonderbaarlijke oplossing ervan
Omdat een uitgetrokken stekker gegarandeerd en zonder enige twijfel minder verbruikt dan een ingestoken stekker, liggen die stekkers allemaal te wirwarren op ons aanrecht en moet ik dus met een slaapkop uitzoeken welke stekker bij welk wonderapparaat hoort.
Maar vanmorgen zag ik het licht. Meer bepaald het licht van de o zo multifunctionele en overal inzetbare washi tape aka masking tape aka plakband met kleurtjes en figuurtjes. Enkele vrolijke motiefjes uit mijn kast gevist. Op elk apparaat en rond de draad van elke stekker een assorti stukje tape geplakt. En tzadaaaaa: ochtendprobleem opgelost!

Wat zeg je? Geen washi tape in huis? Naar de winkel en vlug, hoor!

5 comments

  1. fiekefatjerietjes · oktober 20, 2015

    Oh, jammer dat je geen foto hebt gemaakt van je ‘uitvinding’!
    Washitape is echt handig, ik heb hier ook veel rolletjes liggen. Maar momenteel gebruik ik het vooral voor creatieve doeleinden πŸ™‚

    Like

  2. Sophie · oktober 20, 2015

    Dat is een leuke, creatieve oplossing! Als je β€˜s ochtends vroeg geen zin hebt om iedere keer alle stekkers in te moeten pluggen en er weer uit te halen, kun je ze ook allemaal in 1 stekker-/verdeeldoos stoppen en dan hoef je alleen daarvan de stekker eruit te halen. Maar jouw oplossing is wel een stuk vrolijker!

    Like

    • resaarcle · oktober 20, 2015

      Dat had ook een eenvoudige oplossing geweest! Niet aan gedacht… ☺️

      Like

  3. Billy · oktober 20, 2015

    goeie tip!

    Liked by 1 persoon

  4. Le petit requin · oktober 21, 2015

    Leuk idee! Wij gebruiken quasi overal verdeelstekkers met zo’n aan/uit-knop en zorgen dan dat die ’s avonds allemaal uitgeschakeld zijn. Ook praktisch, maar jouw oplossing lijkt mij wel een pak vrolijker πŸ™‚

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

