Hoe komt een mens daar toch op?

Hilarisch! Ik had er nog nooit van gehoord en ik durf wedden dat dat voor jou ook geldt.

Er bestaan Facebook groepen voor de meest uiteenlopende dingen. De ene al wat interessanter of nuttiger dan de andere. En nu blijkt er op FB dus ook een plantenasiel te zijn. Geniaal! Voor zij die geen groene vingers hebben – zoals ik – maar het toch wat sneu vinden om dat (gekregen) plantje dan maar te laten doodgaan, of voor een omaatje dat naar een kleinere service flat verhuist, of voor de kattenliefhebber die er genoeg van heeft om zijn planten te beschermen tegen zijn lievelingen: er is een oplossing!

De oplossing

Je maakt een foto van je plant en je stuurt die naar de FB groep. De vrijwilligers achter deze plantenreddende pagina bekijken of de plant in kwestie op dit moment nog levensvatbaar is. Zo nee, steken zij hun liefde, tijd en water erin om hem weer op te peppen. Zo ja, dan wordt ie ter adoptie op de FB-pagina gegooid. En als er meer dan één gegadigde is om de plant de adopteren, dan wordt ie verloot. Ze zouden nu al zo’n 5000 planten een nieuwe thuis gegeven hebben.

Een plantenasiel dus. Haha, mijn dag is goed!

Als je nog niet hebt meegedaan met de giveaway: je hebt nog tijd tot 23:59!

20 comments

  1. fiekefatjerietjes · oktober 22, 2015

    Zo’n zalig idee! Je moet er inderdaad maar opkomen πŸ™‚

    Like

  2. Ageeth Mooij · oktober 22, 2015

    Ik vind ik zo’n lief idee. Iemand die het bedenkt en daar alle moeite voor doet ❀

    Like

  3. Ammoliet · oktober 22, 2015

    Logisch toch, als je er over nadenkt… maar je moet er inderdaad maar opkomen! Super!

    Liked by 1 persoon

  4. Billy · oktober 23, 2015

    bij ons sterven er wel wat planten een eenzame dood, dat zou dus een prima oplossing zijn… πŸ˜‰

    Liked by 1 persoon

  5. Daenelia · oktober 23, 2015

    Nee! echt?! Wat men inderdaad al niet bedenkt. Kan je ook een hele tuin aanbieden?

    Like

  6. sheila · oktober 23, 2015

    Wow! Die kende ik inderdaad niet. Jemig.. wat leuk zeg. Ik ben zo slecht met planten. En vooral als ik lang ga reizen, weet ik al dat de helft het niet overleeft (omdat degene die er voor gaat zorgen, het slechter doet dan ik). Dan is dit dus ideaal. Ik ga hem onthouden!

    En je hebt gelijk, ik had er dus nog nooit van gehoord.

    Like

  7. Zef · oktober 24, 2015

    Mijn planten doen het over het algemeen best goed. Dat gezegd hebbende begint er 1 er erg slecht uit te zien en die is wel heel speciaal voor me dus ga mijn best doen er nog wat van te maken. Wel een goed idee dit, voorkomt ook weer een hoop verspilling πŸ™‚

    Like

  8. zosaar · oktober 25, 2015

    Hahaha geweldig. Een goed idee om mijn planten toch nog een goed leven te geven, want ik heb totaal geen groene vinger!!

    Like

    • resaarcle · oktober 26, 2015

      Ik heb hetzelfde probleem. Wij hebben zelfs van die sanseveria’s die amper onderhoud nodig hebben niet in leven kunnen houden… ☺️

      Like

  9. Nesrin · oktober 25, 2015

    Ah fijn FaceBook bestaat dus niet alleen uit crap πŸ˜‰ want een gaaf idee dit.

    Like

  10. Menck · oktober 26, 2015

    Best wel cool, eigenlijk. Maar onze kamerplanten zullen alvast niet verloot worden; ze doen het al achttien jaar prima. πŸ˜‰

    Like

  11. Hilde · oktober 28, 2015

    Hahaha wat geweldig dit!! πŸ˜€

    Liked by 1 persoon

  12. Pingback: Een blogterugblik | resaarcle

Geef een reactie

