Toptip

image
Baby’s blijken verwoede verzamelaars te zijn. Van pluis, speeksel en melk. Ze verzamelen dat speeksel en die melk het liefst in hun zeven nekplooien, het pluis is eerder iets voor onder hun okseltjes en in piepkleine naveltjes.

Onze vroedvrouw kwam met een toptip om die verzamelingen weer weg te werken. Zoete amandelolie saves the day! Het zou beter zijn dan water, want water blijft tussen die plooitjes hangen en gaat dan gezellig liggen broeden op bacteriën, maar amandelolie voedt het zachte velletje en brengt geen extra bewoners met zich mee. Het is puur natuur, want er zit geen E-nummertje-dit en bewaarmiddeltje-dat in, het is enkel amandelolie, klaar. Je vindt het gewoon bij de apotheker of de natuurwinkel.
Toen ik een flesje in huis haalde, vreesde ik even dat ik het nooit leeg zou krijgen, maar blijkt dat er nog meer nuttigs mee te doen valt op babyvlak: om je handen goed in te vetten voor een heerlijke babymassage, om te deppen op droge huidplekjes, om in het babybad te gieten, om melkkorstjes op het babyhoofdje mee te behandelen, of om gemengd met babyvriendelijke douchegel je eigen goedkope poepvriendelijke verschoningsdoekjes te maken, begot! Multi-inzetbaar stukje natuur dus!

20 comments

  1. Ysanne · oktober 27, 2015

    Oh haha, heel handig! Ik gebruik het wel eens voor de puntjes in mijn haar, bij gebrek aan baby 🙂

    Like

  2. Ageeth Mooij · oktober 27, 2015

    En het ruikt ook zo lekker!

    Like

  3. Nicole Orriëns · oktober 27, 2015

    Fijn zo’n tip van de vroedvrouw waar je zoveel aan hebt!

    Like

    • resaarcle · oktober 28, 2015

      Ik ben helemaal fan van vroedvrouwen 😄. Toen we onze eerste uk kregen, kwam onze vroedman (!) de eerste 10 dagen zowat elke dag langs en we konden al onze domme vragen op hem afvuren zonder dat hij ons uitlachte! Bij onze tweede uk hebben we veel minder vragen, maar toch krijgen we nog steeds zeer goede nieuwe tips.

      Like

  4. Mamafien · oktober 27, 2015

    Een tip om te onthouden!

    Liked by 1 persoon

  5. sunny mama · oktober 28, 2015

    Leuke tip! Ik gebruik amandelolie weleens om mijn handen mee te hydrateren als die uitgedroogd aanvoelen.

    Like

  6. zosaar · oktober 28, 2015

    Een goede tip!

    Like

  7. Ammoliet · oktober 28, 2015

    Toptip! Ik ben ook helemaal fan van vroedvrouwen! Ik ben tweemaal thuis bevallen en de eerste tien dagen na de bevalling kwam bij ons de vroedvrouw ook elke dag langs. Ze maakte zoveel tijd voor me als ik nodig hebt. Er waren dagen bij dat ze een paar uur bij ons was om te helpen of om me gerust te stellen (vooral bij de eerste) of om mijn borsten te masseren (!). ik had namelijk heel veel last van stuwing. Mijn borsten stonden zo gespannen dat zelfs de baby de melk er niet meer kon uitzuigen omdat zijn mondje er steeds van af schoof. Mijn vroedvrouw heeft me toen heel goed geholpen. Ze had ook van die natuurlijke tips. Zo had ze bv een witte kool bij. Ze kneusde de bladeren met een deelrol en legde deze op mijn borsten (niet op de tepel!) en daardoor werd de spanning lichter. Ze zijn echt goud waard, zowel de vroedvrouwen als hun tips!

    Liked by 1 persoon

  8. jeapiebel · oktober 28, 2015

    Ik heb ooit twee flessen amandel olie gekocht special voor mijn wimpers. Ik heb ooit gelezen dat het je haar voed en zeker wimpers om voller en mooier te laten lijken. Helaas ik vergeet steeds dat te gebruiken en er zit nog veel in. Integendeel verslijt ik kokosolie, de ene pot na de ander pot.

    Like

    • resaarcle · oktober 28, 2015

      En er blijven maar tips binnenstromen over wat er allemaal met die amandelolie te doen valt! Er gaat een wereld voor me open!

      Like

  9. Hilde · oktober 29, 2015

    Wat handig zeg!
    Ik gebruik het wel eens als ik een extreem droge huid heb, of in de puntjes van m’n haar, vind het ook zo heerlijk ruiken! 🙂

    Liked by 1 persoon

  10. Femke Steketee · oktober 29, 2015

    Ahhh haha, wat een lief stukje. Je kunt het ze ook niet kwalijk nemen…babymassage hebben ze altijd wel verdiend! x

    Like

  11. floor · oktober 29, 2015

    Handig, ik gebruik het vaak in de puntjes van mijn haar, en het ruikt zo lekker<3

    Liked by 1 persoon

  12. sheila · november 1, 2015

    Ik houd sowieso van fijne olie. En dan het liefst ook olie die lekker in de huid gaat en geen vlekken achterlaat. Mijn zoontje is alweer bijna een jaar en ik smeer hem minder in met olie (meneer heeft het geduld er niet meer voor). Maar was de begin periode zo fijn, toen je daar wel uitgebreid de tijd voor kon nemen!!

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

