Voor mij zo eentje, graag

image
Allerzielen. Ik ben niet echt het kerkhofbezoekerig type. Wie gemist wordt, woont in mijn hartje en krijgt daar regelmatig bezoek van mij. Zelf ben ik van plan om het hopelijk nog lang te trekken – naar voorbeeld van mijn moeke, nu 96 begot! – maar ik heb ook al een plannetje bedacht dat bij me past als ik definitief op rust mag. Een eco-plannetje weliswaar.

Ik ga het liefst in een Bios Urn. Een biologisch afbreekbare urne met daarin naast de assen ook zaadjes voor een boom of struik of wat je wil. Ik zou het liefst geplant worden in eigen tuin, maar ik zie het ook wel zitten om tussen verwante zielen in een begraafbos te rusten. Dan mag wie me mist me af en toe eens komen boomknuffelen. En op mijn verjaardag verwacht ik slingers in mijn takken. In de herfst kunnen mijn achterachterkleinkinderen knutselwerkjes maken met mijn afgevallen blaadjes en met Pasen mogen ze chocolade eieren komen zoeken tussen mijn wortels. Af en toe zomaar een rondedansje rond mijn stam door een verre kennis zal ook geapprecieerd worden.

Vind jij dat ook een mooi verre-toekomstbeeld? Piep dan eens op backtonature. Voor wie meer van de zee dan van de bomen houdt, is er daar ook een vindingrijk alternatief…

11 comments

  1. Esther Schroen · november 3, 2015

    Wat mooi om te lezen!

    Like

  2. jeapiebel · november 3, 2015

    Mooi geschreven, al denk ik zelf niet veel na over de toekomst zoals je beschrijft.

    Liked by 1 persoon

    • resaarcle · november 11, 2015

      Altijd een beter idee om in het heden te leven in plaats van verleden of toekomst.

      Like

  3. Inge · november 3, 2015

    De gedachte om verbrand te worden, vind ik eng… Wat compleet belachelijk is uiteraard 🙂 Misschien een biologisch afbreekbaar graf dan voor mij 😉

    Liked by 1 persoon

  4. Le petit requin · november 11, 2015

    Dat klinkt inderdaad wel mooi, tenminste voor zover dood zijn mooi kan zijn natuurlijk 🙂 Maar alleszins een veel aangenamer alternatief dan gewoon een kist of urne in een kastje.
    Zelf zou ik graag verstrooid worden op de plaatsen die voor mij belangrijk geweest zijn; al is het misschien wat veel gevraagd van mijn familie om de halve wereld af te reizen voor een “afscheidsreis” 🙂

    Like

    • resaarcle · november 11, 2015

      Mooi idee! Dan moet je misschien op zoek naar een paar lievelingsplekken vlakbij!

      Like

      • Le petit requin · november 11, 2015

        Haha, dat kan ik inderdaad doen. Al is het met wonen in Zwitserland (en hier thuis zijn) en tegelijk ook nog thuis zijn in België wel moeilijk kiezen 😉 Maar bon, ik moet dat (hopelijk) nog niet meteen vastleggen natuurlijk 🙂

        Liked by 1 persoon

  5. Pingback: Een blogterugblik | resaarcle
  6. Pingback: Toekomstplannen | resaarcle

Geef een reactie

