3 x meer halen uit je bloemen

image
Ik heb zo’n vent kunnen strikken die af en toe een bosje bloemen meebrengt voor zijn wijveke. Dan loop ik een tijdje te glunderen. En dan wil ik ook zo lang mogelijk genieten van die bloemetjes. Om te beginnen krijgen ze steevast dat zakje bloemeneten dat eraan hangt in hun lauwe water gegoten. Elke dag vers water, dan houden ze langer. Maar als de eerste bloemen hun kopke laten hangen, dan schiet ik in gang. Ik knip hun steel in de helft en dan gaan ze in een lage brede vaas, zodat hun kopkes lekker dicht bij elkaar zitten en kunnen steunen op die vaas en op elkaar. Als er uiteindelijk een paar verwelkte exemplaren tussen zitten, dan verhuizen de mooie enkelingen naar een heel klein vierkant vaasje om onze tafel nog even op hunnen allene te sieren. En zo kan ik bijna 2 weken lang zien dat ik zo’n topvent heb die bloemetjes meebrengt. Voor zíjn wijveke. Voor mij dus. Jeuj.

19 comments

  1. Liese · november 27, 2015

    ja, ik haal soms zo’n boeketje van den aldi. De gerbera’s gaan ook echt lang mee, die zet ik dan achteraf ook in zo’n klein vaasje! (ps: Bedankt voor de magneetletters! Ze zijn supermooi!!!!)

    Like

  2. Falderie · november 27, 2015

    Super! Ik vind het ook leuk om bloemen te krijgen, maar ik verzorg ze nooit echt goed. gewoon omdat ik het vergeet… Zo spijtig eigenlijk…

    Liked by 1 persoon

  3. Sam » Uitgesproken Woorden · november 27, 2015

    Wat dapper, elke dag schoon water. Zo goed hebben ze het bij mij niet..

    Liked by 1 persoon

  4. Mamafien · november 28, 2015

    Ik heb ook zo een topvent te pakken! Elke dag vers water vind ik wel zotjes, ik denk daar niet altijd aan. De rest van de tips gebruik ik wel al.

    Like

  5. Ageeth Mooij · november 29, 2015

    En hoera voor bloemen! Een enkele geeft al zoveel ❤

    Like

  6. zosaar · november 29, 2015

    Super! Ik vind bloemen prachtig maar ben echt een drama in het verzorgen ervan!

    Like

    • resaarcle · november 29, 2015

      Ik heb ook allesbehalve groene vingers. Maar ik probeer mijn leven te beteren.

      Like

  7. memyselfandwe · november 30, 2015

    Ik heb geen vent die bloemen voor me meebrengt. Ik koop ze zelf. Ik knip al van tevoren de steel een beetje scheef af (en op maar van de vaas) en ik ververs het water ook dagelijks… Ik denk dat ik met gemak bloemen anderhalve week tot twee weken kan houden. Heerlijk, toch?

    Like

  8. Billy · november 30, 2015

    bij ons hebben zo’n boeketjes meestal een kort leven.
    En daarom breng ik er dus zelden mee naar huis… 😀

    Like

  9. Sheila · november 30, 2015

    Oh ja, het is zo fijn om bloemen te krijgen! Als het me te lang duurt voordat ik ze krijg (na meerdere subtiele hints), koop ik ze maar zelf 🙂

    Like

  10. Inge de Bresser · december 4, 2015

    Haha wat leuk, ik heb ook zo iemand weten te strikken. En omdat ik het zo’n lief gebaar vind, vind ik niet dat ik het kan maken om na minder dan een week een verlepte bos bloemen te hebben staan.
    Ik weet ze nu ook anderhalve week mooi te houden, misschien met een paar van jouw tips wel 2 weken! 🙂

    Like

  11. Pingback: Een blogterugblik | resaarcle

Geef een reactie

