De kerstboomcarrousel

image
Als ik in winkels langs kerstboomversiering passeer, denk ik elk jaar opnieuw ‘wie heeft er nu eigenlijk nog nieuwe kerstversiering nodig?’ Want je hebt toch ooit iets gekocht wat je mooi vond en dat blíjft dan toch wel een paar jaar mooi, want dat is volgens jouw smaak, niet? Goed, er sneuvelt al eens een balletje (zoals gisteren, toen onze kleine meid haar alleerste bal in de boom wilde ophangen) en er zijn natuurlijk ook die jonge stelletjes die pas uitvliegen en een gezamenlijke kerstuitzet nodig hebben, maar veel meer geïnteresseerde kopers kunnen er toch niet zijn? Nu begrijp ik wel dat je na een heel aantal jaar op dezelfde versiering gekeken te hebben, misschien eens wat anders wil. En daar heb ik nu, heel erg per toeval, een oplossing voor gevonden: de kerstboomversieringscarrousel!

Dit, al zeg ik het zelf, briljante idee ontsproot alzo aan mijn brein: dit jaar ging ik zoals gewoonlijk weer ruim laat op zoek naar onze doos met versiersels. Maar omdat wij door verbouwingen in een tussenstation wonen, hebben wij een volledige kamer gevuld met dozen die we niet van plan zijn uit te pakken in dit huis. En daar ergens tussen, waarschijnlijk helemaal onderaan links in het hoekje onder de zwaarste doos ligt misschien onze kerstversierseldoos. Wat nu gebakken? Ik bel met mijn zoetste liefste stemmetje naar mijn moeder. Omdat ze dit jaar bij ons komt vieren, zet zij geen boom. En tuuuuuuurlijk mag ik haar versiersels lenen!

En dat bracht me dus op het idee van de kerstcaroussel! Als wij uitgekeken zijn op onze kerstversiering organiseer ik met moeder-broer-schoonfamilie-vrienden-wiedanook een doorschuifsysteem. Zo ziet die boom er elk jaar weer verrassend nieuw uit! Eureka!

19 comments

  1. Samaja · december 18, 2015

    Ha, dat ken ik, ik heb het eerste jaar gewoon kerstversiering geleend van mijn moeder en ook nu nog wisselen we dingen uit. Zo hebben we eens iets anders en is iedereen content 🙂

    Liked by 1 persoon

  2. Eske · december 18, 2015

    Brilliant idee! Dit ga ik ook doen:)

    Like

  3. Falderie · december 18, 2015

    Perfect plan! 🙂
    Ik heb eigenlijk al jaren dezelfde versiering. Soms denk ik wel eens: ik moet iets anders kopen. Maar er is helemaal niet mis mee eigenlijk…

    Like

    • resaarcle · december 18, 2015

      En nu dus gaan spotten bij je vrienden en familie wie de mooiste boom heeft om volgend jaar door te schuiven naar jou!! 😇

      Liked by 1 persoon

      • Falderie · december 18, 2015

        elk jaar een nieuwe boom! 🙂

        Like

  4. Kelly · december 18, 2015

    Geen kerstboom, geen kerstversiering, nooit iets om op uitgekeken te raken, dus! 🙂 Wel lichtjes, maar die zijn eerder gebonden aan de donkere dagen, niet aan kerst, en worden we wellicht nooit beu. Maar een doorschuifsysteem: fijne oplossing! 🙂

    Like

    • resaarcle · december 19, 2015

      Geen gedoe dus, da’s ook fijn! En lichtjes geven ook meteen een knusse sfeer!

      Like

  5. Billy · december 18, 2015

    vrouwlief heeft dit plan ook al gepland met dochterlief.. 😉

    Like

  6. Anna (Ook Anna doet dingen) · december 21, 2015

    Wat een goed idee! Ik vraag me ook weleens af of er mensen zijn die ieder jaar nieuwe kerstballen kopen. Misschien mensen die ieder jaar voor een andere kleur gaan..? En ik heb bijvoorbeeld nog geen kerstbomen, maar als ik straks mijn studentenhuis uitga, zal ik ze ook gaan kopen. 🙂

    Liked by 1 persoon

  7. Eva · december 21, 2015

    Heel leuk idee om te ruilen om door te schuiven. Misschien ook een idee om wat dingen naar de kringloop de brengen in plaats van weg te doen! Wij hebben dit jaar geen boom en de versiersels zitten in een verhuisdoos. Volgend jaar maar eens kijken of ik wat wegdoe en anders een ruilactie 🙂
    Liefs, Eva

    Like

    • resaarcle · december 21, 2015

      Kringloop is inderdaad ook altijd een topidee, om dingen te brengen én te halen!

      Like

  8. Sheila · december 21, 2015

    Heel leuk idee. Mits de stijl mee aanspreekt.

    Maar ik ben nog steeds tevreden met mijn versiering. Ik doe er al jaren mee en ik vul het gewoon elk jaar aan met enkele nieuwe ballen. Eventueel verwijder is wat. Dus als het wijzigt gaat dat in fases.

    Like

    • resaarcle · december 22, 2015

      Super dat je versiering gevonden hebt waar je jaren tevreden mee bent!

      Like

  9. hoofdstukdrie · december 22, 2015

    Wat een goed idee! Mijn ma zet al even geen kerstboom meer, buiten zo’n mini exemplaar.
    Dat ga ik volgend jaar voorstellen, jeej 🙂

    Like

  10. Mel · december 2

    Nu hebben we geen kerstboom meer, maar had ik vroeger maar over de kerstboomcarrousel gehoord, had ons bakken geld en shopstress bespaard! Leuk idee 🙂

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

