Ja, ik furoshiki

image.jpeg

Het is natuurlijk het inpakken wat een cadeautje een cadeautje maakt, want anders is het gewoon een ding dat van de ene doorgegeven wordt aan de andere. Dus moet het leuke ding ingepakt. Maar dat moet daarom niet met inpakpapier dat 1 keer gebruikt wordt en dan in de vuilbak belandt. Mijn favoriete cadeautjesmooimaker is stof. Door mijn rommelmarktverslaving heb ik er stapels van liggen, in alle kleuren en formaten, dus er is wel voor iedere surprise een gepast jasje te vinden. Nog een stoffen lint errond en klaar. Vaak krijg ik zelfs de vraag of ze het stofje ook mogen houden, omdat ze het zo leuk vinden. Ik moet dus een beetje oppassen dat ik niet mijn allermooiste lievelingsstofjes gebruik want het gevaar bestaat dat ik ze kwijt ben!

Voel je het kriebelen om je cadeautjes in stof te hullen? Je kan het volgens de  Japanse furoshiki-kunst doen, maar je kan er met gemak ook je eigen draai aan geven om er iets moois van te maken.

Voor de naailiefhebbers onder ons: hoera, weer een excuus om dat mooie stofje tóch te mogen kopen, ookal dreigt de stapel stofjes op jou en je naaimachine te vallen als er nog eentje bijkomt!

26 comments

  1. mamaloes · december 22, 2015

    Daar zitten leuke stofjes tussen :o) en straksjes kunnen dat perfecte winkelzakken, bowties, poppenkleertjes, washandjes, tasjes, minirokjes, … … … worden :o) Inventief! (mijn computer vindt je link wel niet terug, maar furoshiki ga ik zeker googlen!)

    Like

  2. Eske · december 22, 2015

    Super leuk gedaan! Veel leuker dan inpakpapier!

    Like

  3. Lottesanekdotes · december 22, 2015

    Op zich leuk, maar ik vrees dat ik dan alleen nog maar meer geld uitgeef… 🙂

    Like

    • resaarcle · december 22, 2015

      Dat gevaar bestaat natuurlijk altijd. Mijn stofjes zijn allemaal rommelmarktvondsten van de voorbije jaren, dus dat valt nogal mee.

      Like

  4. gerhildemaakt · december 22, 2015

    Inpakpapier is echt nutteloos, he. Zo’n verspilling vind ik dat. Ik ga meestal voor leuke papieren zakjes die ik dichtknoop met een lint. Dat kan ook hergebruikt worden. 🙂

    Liked by 2 people

  5. Billy · december 22, 2015

    een mooi initiatief weer, Saar!

    Liked by 1 persoon

  6. writingmonique · december 23, 2015

    Wat ontzettend goed, en het ziet er ook nog hartstikke leuk uit!

    Like

  7. Elisabeth · december 23, 2015

    Dit moet ik ook gaan doen, hartstikke zonde van al dat papier! En een mooie smoes om wat stofjes te kopen inderdaad. Ik ben helemaal geen naaister, maar ik zie vaak zulke leuke stofjes en heb geeen goede reden om ze aan te schaffen. 🙂

    Like

    • resaarcle · december 23, 2015

      Nu dus wel, hoera! Blij je van dienst te kunnen zijn geweest met het vinden van het perfecte excuus!

      Like

  8. LJ · december 24, 2015

    Héél leuk gevonden!
    Ik moet toegeven dat ik er dit jaar mijn voeten aan heb geveegd, aan het inpakken: ik heb de helft door het lief laten doen (met als gevolg hilarisch stuntelig ingepakt kadootjes 🙂 En we hadden maar twee kleuren inpakpapier meer. Ach ja, ik zal maar denken dat de inhoud de verpakking hopelijk snel doet vergeten 😉

    Like

  9. Ilse Verhoeven · december 24, 2015

    Wat mooi!
    Mijn pakjes zijn wel ingepakt in papier en helemaal niet zo “mooi” omdat mijn twee oudsten (5 en 3) hebben geholpen met inpakken.
    Dus wel met héél veel plezier en liefde ingepakt 🙂

    Like

  10. Mama's Jungle · december 24, 2015

    Jaaa! Dit is echt een van de beste ideeën ever 😀

    Liked by 1 persoon

  11. Ageeth Mooij · december 25, 2015

    Een prachtig plaatje zo! Ook een mooie manier van inpakken.

    Liked by 1 persoon

  12. YeRaSi · december 26, 2015

    Oh! Wat een leuk idee! Dat ik deze te laat lees vind ik nu zo spijtig!! Ik ga hem onthouden voor volgend jaar!

    Like

  13. Sheila · december 29, 2015

    Wat goed bedacht! Super slim en mooi ook, want je kan inderdaad schitterende stofjes uitzoeken.

    Like

  14. Mel · november 29

    Oh leuk! Mijn inpakkunsten beperken zich tot krantenpapier en plastic zakken, net omdat ik inpakpapier vermijd. Maar dit is een prachtig herbruikbaar idee!

    Like

Geef een reactie

