Al bellend de wereld redden

image

Jarenlang was ik klant bij een grote reus, maar toen ik een 10-tal jaar geleden over dit geweldige concept hoorde, stapte ik meteen over. Ik werd klant bij Ello Mobile.

Ik heb nog steeds geen idee of ik het fonetisch of op z’n Engels moet uitspreken, maar ik spreek er wel graag over, want ik vind het een fantastisch initiatief. Deze telefoonmaatschappij geeft al zijn winst aan goede doelen. Al. Zijn. Winst. Dat kan niet, krijg ik vaak te horen. Maar blijkbaar kan dat dus wel, want Ello Mobile doet het al jaren.

Je vinkt bij je betaling het project aan dat je wil steunen. En klaar. Simpeler kan niet. Ik wissel regelmatig eens, want wie ben ik om te beslissen wie die centjes het meest nodig heeft. Misschien bel ik niet aan het goedkoopste tarief dat er op de markt is – ik heb het eigenlijk niet eens opgezocht – maar dat kan me niks schelen. Ik vind dit een mooi idee en dan steun ik dat met plezier.

Nu wil het toeval dat ik bij het schrijven van deze blog voor alle juiste info even ging piepen op hun website en daar zag dat ze 15€ vriendenkorting geven! Wist ik niet, echt niet (op mijn scoutswoord!). Als je dus ook zin hebt om vanaf nu bellend de wereld wat mooier te maken, laat me dat dan even weten, dan krijgen jij én ik 15€ vriendenkorting! Spelen we heel heel heel eventjes zelf voor goed doel. Als je in een gulle bui bent, kan je die 15€ ook al aan de projecten te geven.

Ello Mobile ziet je zelfs zo graag afkomen dat ze je met plezier de overstapkosten terugbetalen die je eventueel moet betalen om van het contract bij die minder altruïstische telefoonmaatschappij af te geraken. Zij zelf werken niet met vervelende jaarabonnementen of iets dergelijks. Free to go if you’re not happy.

Had jij al eens gehoord van Ello Mobile? Kan je mij andere organisaties aanbevelen die op een verrassende manier de wereld wat mooier maken?

Deze post werd niet gesponsord. Je bent gewoon terechtgekomen bij een enthousiaste klant.

17 comments

  1. Ilse Verhoeven · januari 19, 2016

    Nog niet van gehoord.
    Ik zelf ben een mobile Viking – sinds ik merkte hoe duur mijn proximus wel niet was.
    Bij proximus kan je wel een soort punten sparen en die dan ‘opkopen’.
    Je kan er een nieuwe gsm voor kopen of, zoals hier bij Ello, een goed doel kiezen waar je het bedrag aan gespaarde punten aan kan geven.
    Wij hebben al altijd een goed doel gekozen, tot de laatste keer. Toen was mijn smartphone helemaal kierewiet gedraaid en toen heb ik een smartphone gekocht aan een goedkoop tarief met de punten.

    Like

  2. loesjezaakjes · januari 19, 2016

    Ik ben bij Mobile Vikings, ik heb Ello ook nog overwogen maar het was te duur voor mij. Misschien ooit… 🙂 Ik wist niet dat je bij Mobile Vikings ook goeie doelen steunt…

    Liked by 1 persoon

  3. Eilish · januari 19, 2016

    Nooit van de firma gehoord, bedankt om die onder de aandacht te brengen !
    Aangezien je zo graag publiciteit maakt, veronderstel ik ook dat hun service ook uitstekend is ?

    Like

  4. Kelly · januari 19, 2016

    Ik ken Ello al jaren, maar ik vind het ook te duur. Ik betaal 3 à 4 euro per maand voor mijn abonnement, meer heb ik er gewoon niet voor over 🙂

    Liked by 1 persoon

  5. Inge · januari 19, 2016

    Ik had er ook nog nooit van gehoord… Lijkt me mooi… Maar wel duur als ik de commentaar zo’n beetje lees.

    Like

    • resaarcle · januari 19, 2016

      Ik ben te lui om te vergelijken. Gelukkig voor Ello Mobile blijkbaar 😄.

      Like

  6. Elisabeth · januari 20, 2016

    Wat een mooi idee, ik kende die telefoonmaatschappij helemaal niet!

    Liked by 1 persoon

  7. Billy · januari 20, 2016

    ik had er eerlijk gezegd ook nog nooit van gehoord.
    Ik ben trouwens sinds kort overgeschakeld van een abonnement naar een belkaart, om meer mobiel dataverkeer voor dezelfde prijs te hebben (4GB ipv vroeger 1 GB).

    Like

  8. ikkenormaal · januari 21, 2016

    Ik heb direct op de link geklikt wat ik vind het een geweldig concept maar niets voor mij. Prepaidkaarten vind ik een gedoe maar ik bel veel te weinig voor hun abonnementsformules. Maar wel leuk dat je het onder de aandacht brengt

    Like

  9. draagmemmie · januari 21, 2016

    Bedankt voor de tip. Alles kan groener en beter. Maar helaas moeten ze hun winst ergens vandaan halen 🙂
    Ik zal je blog verder eens doorneuzen. Op zoek naar andere leuke tips

    Like

  10. Kim · januari 22, 2016

    Nog nooit van gehoord en heel stiekem moet ik dit soort dingen echt heeel veel beter gaan uitzoeken. Scheelt centjes!

    Liked by 1 persoon

  11. Pingback: Waarom wij niet meedoen aan een groepsaankoop | resaarcle
  12. Hilde · januari 25, 2016

    Ik had nog nooit van dit bedrijf gehoord, maar het klinkt echt heel goed!! Altijd fijn om een steentje bij te kunnen dragen, zeker als het zó makkelijk kan haha 🙂

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

