Lekker warm

image

Ik leerde bij de Groene Meisjes dat het in Nederland vandaag Warme Truiendag is. Vlaanderen haalt op 15 februari zijn mooiste truien boven. Conclusie? Het kan eigenlijk élke dag Dikketruiendag zijn!! Dat vind ik nu eens het perfecte excuus om vandaag lekker warm ingeduffeld onder een dekentje op de zetel te kruipen!

De Vlaamse campagne hangt voor scholen, bedrijven, organisaties en gemeentes ook een uitdaging aan deze dag: ga over de grenzen heen en overtuig een buitenlandse organisatie om een maand lang samen energie te besparen. Er vallen zelfs mooie (afvalvrije!) prijzen mee te winnen.

Er zijn ook speelse lespakketten ontworpen voor leerkrachten van kleuters en de lagere school. Meedoen met de klas? Haal je mooiste warme trui dan maar boven en ga eens piepen bij dikketruiendag.

Ook jij en ik, de buurvrouw, de slager en de postbode mogen natuurlijk in onze warmste trui kruipen en de verwarming een graadje lager zetten. Wat valt er voor ons te winnen? Een lagere energiefactuur! Onder het motto alle beetjes helpen lijst de campagne nog eens de kleine daden zonder moeite maar met veel energiebesparing op.

Doe jij mee met warmetruiendag?

 

15 comments

  1. Samaja · februari 5, 2016

    Ik doe mee! Overigens let ik daar thuis altijd op, dat de chauffage niet onnodig opstaat en ik zet ze zeker niet te hoog. Een dekentje in de zetel is immers nog zo gezellig :-).

    Like

  2. Eilish · februari 5, 2016

    Ik ben veel thuis overdag, en hier staat de verwarming op 20°. Als je stilzit is dit niet bepaald warm, dus doe ik een laagje bij aan, maar bezig zijnde met van alles en nog wat is dit zeker niet te koud.

    Liked by 1 persoon

  3. ilona · februari 5, 2016

    Bij ons thuis is het elke dag dikketruiendag (of eerder badjasdag). Ook in scholen zou dat wat mij betreft meer mogen zijn.
    15 februari is wel een slechte datum voor dikketruiendag, direct na de vakantie gaan nogal wat ouders dat vergeten lijkt mij. En dat is ook de eerste schooldag na de gooi-maar-lekker-gekleurd-papier-op-straat-schooldag.

    Like

  4. Billy · februari 6, 2016

    wij proberen dagelijks de verwarming lager te zetten (en lukt ons nog ook!)

    🙂

    Like

  5. els · februari 7, 2016

    Ik vind het echt een top idee! Ik heb eigenlijk altijd warme truien aan :-).

    Liked by 1 persoon

  6. Kim · februari 8, 2016

    Ja, ik heb ook meegedaan maar draag wel vaker een warme trui 🙂

    Liked by 1 persoon

  7. Inge · februari 8, 2016

    Bij ons staat de verwarming ook altijd maar op 20 (als we thuis zijn) en zoals iemand hierboven zei, als je stilzit is dat niet superwarm maar met de dekentje inde zetel kun je al veel oplossen 🙂

    Like

  8. YeRaSi · februari 8, 2016

    Ja! Tuurlijk doen we mee hier!

    Liked by 1 persoon

  9. maurie1992 · februari 9, 2016

    Heb niet specifiek meegedaan, de verwarming staat hier altijd al laag! Elke dag dikkettuiendag hier 😉

    Like

Geef een reactie

