Our guilty pleasure

image.jpeg

Wij proberen ecologisch te verbouwen, maar soms heb je zo van die uitschieters die niet in het plaatje passen. Wij kunnen namelijk nogal genieten van een regendouche. En daar komt veel water uit. Te. Veel. Water. In ons vorige appartement hadden we een regendouche geïnstalleerd omdat we ons, naïef als we waren, door een verkoper hadden laten aanpraten dat die regendouche maar evenveel debiet had als een gewone douchekop, want er zou lucht mee doorkomen. Of zoiets. Tot je dan thuis eens een grote emmer onder je nieuwe regendouche zet en ziet dat die in no time gevuld is. Foutje van ons.

En je zou dan denken dat een ezel zich geen twee keer aan dezelfde steen stoot, maar dan vergeet je dat de mens een gewoontebeestje is. 7 Jaar in ons appartement onder een regendouche gestaan. Mmmmm, heerlijk. Nieuw huis verbouwen. Nieuwe regendouche installeren. Gelukkig troffen we nu een verkoper die in onze ogen zag dat het krinklende winklende waterding ons toch ook een beetje parten speelde. Dus verkocht hij ons meteen ook een waterbesparend systeem dat niks aan het regendouchegevoel afdoet, maar wel wat aan het waterverbruik. Hopelijk.

Bedankt, opmerkzame regendoucheverkoper! Ik zal aan je denken als ik onder de dou… ah nee, dat zal niet mogen van mijn lief. Als ik de waterrekening zie dan!

20 comments

  1. Samaja · februari 23, 2016

    Ik twijfel ook een beetje over een regendouche in ons nieuwe huis of niet. We zijn dit weekend naar de winkel van de badkamers geweest en daar hebben ze ons eigenlijk niets verteld over een eventueel groter waterverbruik. Ik ben het ook vergeten vragen :-/. Misschien toch maar eens informeren naar dat waterbesparend systeem…

    Liked by 1 persoon

  2. Jess · februari 23, 2016

    Haha! Die laatste zin! 🙂 heerlijk zon regendouche!

    Liked by 1 persoon

  3. zosaar · februari 23, 2016

    Heerlijk lijkt me dat zo’n waterdouche! Maar dat gaat de waterleiding hier nooit aankunnen.

    Liked by 1 persoon

  4. gelukkignatuurlijk · februari 23, 2016

    Haha, wat een leuk artikel! Ik heb nog nooit een regendouche gebruikt maar ik heb er wel veel positieve ervaringen over gehoord! Ik begrijp dat je er dan toch weer graag eentje wil! Hopen dat het waterbesparend systeem wel goed werkt! Maak je het weer een beetje goed 😉 En dan lekker zonder schuldgevoel douchen! 🙂

    Liked by 1 persoon

  5. greet · februari 23, 2016

    Mij zegt een regendouche niet zo veel, wij hebben een ecologische douchekop. Maar ik vind het dan weer zalig om geregeld een warm bad te nemen, ook helemaal niet goed voor het waterverbruik.

    Liked by 1 persoon

  6. Ageeth Mooij · februari 23, 2016

    Je moet jezelf ook kietelen, dan ben je nog meer vastberaden in andere zaken die er ook toe doen!

    Liked by 1 persoon

  7. Galina · februari 23, 2016

    Af en toe mag je jezelf best iets gunnen vind ik en als jij veel dingen laat of extra je best doet ervoor, dan mag je best wel af en toe dansen in de regen 😉

    Liked by 2 people

  8. Billy · februari 24, 2016

    wij hebben een waterbesparende douchekop, en ik hou het meest van de harde stralen…
    En als je bij het inzepen de watertoevoer stopt (zoals ik), dan valt het verbruik nog meer mee!
    🙂

    Like

  9. Sofie Katelijne · februari 24, 2016

    regendouches zijn inderdaad de hemel op aarde, heerlijk een beetje ontspannen na een vermoeiende werkdag!

    Liked by 1 persoon

  10. Liese · februari 25, 2016

    ons bad/douche-systeem is door plaatsgebrek in de badkamer in één. Als ik dan eens “de tjoep” in het bad steek terwijl ik me aan het douchen ben schrik ik me altijd een accident van hoe vlug het water mij boven de enkels staat!

    Like

    • resaarcle · februari 25, 2016

      Dat gaat snel, he. Ik heb een zandlopertje in de douche staan, zodat ik niet te lang blijf hangen. Zo hoop ik dat waterverbruik toch nog wat te beperken…

      Like

  11. mamaloes · februari 26, 2016

    Zet je nog een kuip/bak/babybadje met je voeten zodat je nog kunt hergebruiken! Nog een beetje langer douchen/genieten, zonder schuldgevoel ;o) hihi

    Like

  12. nobutterfly · maart 2, 2016

    Haha, het is inderdaad een beetje zoeken maar ik troost me met de gedachte dat ik nooit een bad neem.

    Like

  13. Pingback: Het kind en het badwater | resaarcle
  14. Pingback: Schoon is niet altijd schoon | resaarcle
  15. Pingback: D-day | resaarcle
  16. Pingback: Wat onze badkamer mist | resaarcle

Geef een reactie

