3x fan van Freitag

image

Ik ben natuurlijk fan van vrijdagen, maar zeker ook van Freitag. Je kan dat topmerk gelukkig ook gebruiken op andere weekdagen. 🙃

Het begon met een verzorgingstas voor de spullen van onze kleine meid. Omdat ik – net als mijn vriend – niet graag met een tas vol bloemetjes rondloop, gingen we op zoek naar een stoerder iets. En dat vonden we bij Freitag. Onze tas kreeg van de makers de naam Lois mee (dat op zich vind ik al charmant, zo’n tas een naam geven), werd vervaardigd uit oude vrachtwagenzeilen (die ze eerst wassen met regenwater) en heeft een handvat gemaakt van een oude autogordel (geniaal vind ik dat). Nu sleuren we de spullen van freggel er overal mee naartoe, maar als ook hij groot genoeg is en we al die rommel kunnen thuislaten, kan die tas een sporttas worden. Haha, gefopt, daar zijn wij veel te lui voor, maar misschien dat één van onze kinders later de sportieveling wil uithangen. In elk geval: fan!

En nog een toppertje van Freitag: levenslange garantie! Tas stuk? Inleveren bij eender welke winkel die hun spullen verkoopt en er wordt iets aan gedaan. Van service gesproken. Fan! Ik vind het ook altijd fijn als bedrijven hun digitale deur openzetten en je uitnodigen om op hun site achter de schermen te komen piepen. Zo krijg je een beter zicht op wat ze met hun duurzaamheidsverhaal bedoelen.

Een paar jaar geleden kreeg ik voor mijn verjaardag een prachtige Freitagportefeuille en we verspreiden natuurlijk met graagte ook zelf de microbe dus jarige schoonbroer kreeg een Freitaghoesje voor zijn iPhone. Een extra fan! Ik ga mezelf ook nog zo’n hoesje cadeau doen. Kiezen doe ik steeds bij Rewind.

Deze blogpost werd op geen enkele manier gesponsord. Nope. Ik ben fan. Was dat al duidelijk?

10 comments

  1. mamaloes · februari 26, 2016

    Keisjiek! Ik ben idd ook onmiddellijk fan! Thanks!

    Like

  2. zosaar · februari 26, 2016

    Jaaa leuk!

    Liked by 1 persoon

  3. Le petit requin · februari 27, 2016

    Oh, jij zou je hartje kunnen ophalen in hun flag ship store hier in Zürich; je moet maar eens googlen: heel leuk containergebouw!

    Ik moet zeggen dat ik lang geen fan geweest ben van de look, al kan ik het meer en meer appreciëren. Misschien omdat ik er hier op straat gewoon niet naast kan kijken 🙂
    Een tas zie ik mij nog niet meteen kopen; vooral omdat ik er momenteel geen nodig heb, maar ze zijn vooral toch iets te duur voor mijn budget. Maar ik ben wel aan het twijfelen om mijn binnen-een-tijdje-aan-vervanging-toe portefeuille als opvolger een Freitag te geven (tegenover anders eentje van de plaatselijke wereldwinkel).

    Like

    • resaarcle · februari 28, 2016

      Oooooh, ik moet dringend naar Zürich!! Het is inderdaad geen goedkoop spul. Maar die levenslange garantie maakt dat dan weer goed voor mij! Ik stem in elk geval voor de Freitagportefeuille!

      Liked by 1 persoon

  4. Kim · februari 28, 2016

    Wat een super tof concept! Daar word ik blij van 🙂

    Like

  5. Sheila @ beineffable.com · maart 3, 2016

    Dat klinkt goed. Ik ben zelf gek op Feuer Wear. Dat zijn tassen die worden gemaakt van gebruikte brandweerslangen. Een vergelijkbaar concept dus. De tassen zien er super stoer uit en kunnen uiteraard tegen een stootje en fikse regenbui. Ken je dat merk?

    Like

  6. Pingback: Ik heb mijn gerief! | resaarcle

Geef een reactie

