Weer een raar eco-trekje

image

Ik vind het zelf wat raar, maar mijn humeur kan ’s morgens helemaal naar de goede kant draaien – alweer – als ik ons freggeltje compleet in een tweedehands outfitje kan hijsen. Van de sokjes over de luiers tot de rompertjes, mini-broekjes en fancy hemdjes met bijpassende trui toe.Hij draagt een hoop dingen die mormeltje ook droeg – wij kleden onze meid graag stoer dus haar broer kan volledige tenues gewoon overnemen. Maar onze kast puilt ook uit van de leuke kinderkleren die onze koters van al mijn topvriendinnen mochten lenen. Daarom vandaag vanop mijn blog een dikke bees, muchas gracias, warme knuffel voor al die madammen omdat ze mij rechtstreeks en onrechtstreeks elke dag goed gezind maken!

Voor zij die niet het geluk hebben een bende vrijgevige vriend(inn)en te hebben: ga eens piepen bij taleme. Je neemt een abonnement en zo kan je je ukkie gedurende 2 maanden in leuke kleertjes van toffe merken steken, helemaal volgens het seizoen en al. Kleertjes te klein? Dan stuur je de doos terug en leen je een maatje groter! Ook een zwangere buik kan daar terecht voor een stijlvolle look, dus gedaan met kleren moeten kopen die maar 9 maanden meedraaien. Kelly had het al eens wereldkundig gemaakt op haar fijne blog, maar ik kon het niet laten om er ook eens over schrijven want dat is gewoon een topidee!

Toch liever kopen dan lenen? Dan kan je je slag slaan op beurzen van de Gezinsbond of leuke tweedehandskledingwinkels zoals Happily Ever After in Antwerpen of Nijn & Ko in Wijnegem. Niet van Antwerpen? Laat dan zeker in de reacties tips achter voor je mede-provinciegenoten zodat zij ook hippe tweedehands(kinder)kleding kunnen scoren. Tenzij je je favoriete adresjes natuurlijk niet wil prijsgeven 😏.

22 comments

  1. geertruurzaam · maart 15, 2016

    I ❤ de tweedehandsbeurzen voor de gezinsbond!
    Voor de jongens koop ik ook wel veel bij Pardaf in A'pen. Daar hebben ze vaak veel keus voor de grotere kinderen, terwijl dat op andere plaatsen vaak lastiger is. Voor mijn meisje kan ik overal wel terecht, meisjeskleding in overvloed!

    Like

  2. Lotte · maart 15, 2016

    Wat een cutiepie, je kindje! ❤

    Like

  3. Liese · maart 15, 2016

    tweedehandsbeurs langemark 19 maart zaal Den Tap 🙂 Westhoek dus 🙂

    Like

  4. Mona - Vandaagismooi.nl · maart 15, 2016

    Wat een goede tip! Ik ga meteen kijken naar dat leen systeem. Oh en mijn dochtertje heeft vrijwel alleen maar tweedehands aangehad, op enkele dingetjes na. Schoenen, rompers en ondergoed koop ik wel nieuw, voor mezelf ook. Rest tweedehands. Heerlijk, veel unieker en minder prijzig 😀

    Like

    • resaarcle · maart 15, 2016

      Fijn dat je je meid ook in tweedehandskleertjes steekt! Dat minder prijzige is zeker ook een groot voordeel. Voor schoentjes ga ik ook steeds voor nieuwe exemplaren. Schijnt niet zo goed te zijn om tweedehands te kopen want de schoen zet zich naar het voetje.

      Like

  5. mme carper · maart 15, 2016

    Wat een leuk patatje!
    Ik had graag eens gesnuisterd op ‘taleme’ maar de link werkte bij mij niet.
    (schoon)zussen en collega’s zorgen er op dit moment voor dat ik tot hiertoe nog maar heel weinig zwangerschapskledij zelf heb moeten kopen. 🙂

    Like

    • resaarcle · maart 15, 2016

      Fijn dat je kleren kan lenen! Ik heb de link nog eens aangepast. Werkt ie nu wel bij jou?

      Like

  6. Menck · maart 15, 2016

    Lenen doe ik niet, maar ik schaf me wel geregeld tweedehandskledij aan om mee te werken. Die kleren hebben in mijn branche sowieso veel te verduren waardoor hun levenstijd erg kort is. Waarom zou ik ze duur aanschaffen, nietwaar?

    Liked by 1 persoon

  7. Ageeth Mooij · maart 15, 2016

    In mijn kinderjaren circuleerde kleding de hele familie door. Vooral de baby-en peuterkleding bleef lang mooi door het snelle groeien. Wanneer ik iets goedkoop scoor ben ik er veel sneller tevreden mee.

    Liked by 1 persoon

  8. fiekefatjerietjes · maart 15, 2016

    Leuk! Wij willen ook eens naar een tweedehandsbeurs, maar bij de twee die onlangs waren, hadden we altijd andere plannen… Hopelijk binnenkort meer geluk!

    Like

  9. Tessa · maart 15, 2016

    Wat een lieve foto! De link van taleme doet het helaas niet 😦

    Like

  10. YeRaSi · maart 20, 2016

    Dat is echt super dat zulke ecologische dingen u zo gelukkig maken! Kan en ga ik echt van leren!

    Liked by 1 persoon

  11. Yvonne · maart 22, 2016

    Wat een lekker ding die kleine boef van jou 🙂 En superleuke kleertjes. Ik ben gek op shoppen maar ik vind tweedehands ook geen probleem. Hier in Tilburg zit een winkel van Terres des Hommes sinds kort pas. Echt een aanrader.

    Liked by 1 persoon

  12. Pingback: Lang leve de nuttigheid! | resaarcle
  13. Pingback: Happily Ever After giveaway | resaarcle

Geef een reactie

