Een klodje hier, een klodje daar

image

In ons vorige appartement hadden we ons gewaagd aan leembepleistering. Misschien waren wij klunsjes, maar het was niet wat het moest zijn. We zijn dus voor ons nieuwe stekje geneigd om met een ander ecologisch alternatief onze muren op te leuken. Niet dat we al in die bouwfase zijn, maar een mens mag wat vooruitkijken ook, he.

Als je zwanger bent en midden in verbouwingen of interieurveranderingen zit, dan krijg je van hier en daar te horen dat je zeker niet moet helpen bij het schilderen van de kamers. Nu vind ik het vreemd – als dat helpen met z’n ukkie in je buik niet zo’n goed plan is – dat het daarna wel oké is om die ukkies in diezelfde geschilderde kamer te slapen te leggen. Ik begrijp ook wel dat een raam openzetten om wat te luchten al veel helpt, maar toch. Wij nemen liever het zekere voor het onzekere en gaan voor natuurverf. Vroeger had je in natuurverf de keuze tussen een lelijk soort terracota, een lelijk soort beige of een lelijk soort eierschaal. Tegenwoordig zitten er al aardig wat pittige kleuren tussen en is het allemaal wat hipper en minder geitenwollensok dan voorheen.

Wist je trouwens dat, ooooh ironie, groen de meest toxische kleur zou zijn om te maken? Naar het schijnt, he. Vandaar dat de Hulk groen is waarschijnlijk! Weer een weetje voor de quizzzzzzzers onder ons 😄.

 

13 comments

  1. gelukkignatuurlijk · mei 3, 2016

    Wij zijn ook van plan om in ons volgende huis gebruik te maken van natuurverf. Nu zitten we helaas nog heerlijk tussen de chemicaliën. Ik dacht trouwens altijd dat natuurverf erg duur is, maar dit blijkt uiteindelijk toch wel mee te vallen!

    Like

    • resaarcle · mei 3, 2016

      Goed plan! Ik las op vibe.be ook dat natuurverf niet duurder hoeft te zijn. En misschien spaart het achteraf nog wat doktersbezoekjes uit…

      Liked by 1 persoon

  2. Billy · mei 3, 2016

    daar had ik ook geen idee van…

    Like

  3. Sheila · mei 5, 2016

    Dat van dat groen wist ik niet. Maar ik geef je gelijk over dat schilderen als je zwanger bent. Ik vind het sowieso absurd. Als het dán niet goed voor je, waarom is het dan geen probleem als je niet zwanger bent. Krijg je toch ook schadelijke stoffen binnen? Het is net zoiets als mensen om je heen roken. Ik haat rook. Ik kan er niet tegen, vind het smerig en reageer er heel slecht op. Ik kan niet ademen en snak naar frisse adem. Ik vermijd rook en stappen was vroeger dus een ramp.

    Toen ik zwanger was, vonden mensen het logisch om niet in mijn buurt te staan. Want ja… het was schadelijk voor het ongeboren kind. Heel fijn, maar ik werd er ook kwaad om. Want dat het ook schadelijk voor mij is, als ik niet zwanger ben, komt er bij veel toch niet in,

    Like

    • resaarcle · mei 5, 2016

      Lastig, ja, die 2 maten en gewichten. Groot gelijk over dat roken, goed dat je het hier even in de verf 😄 zet! Ik merk dat ik me er zelf ook schuldig aan maak op ander vlakken: fruit goed goed goed wassen vóór de kleintjes erin mogen bijten, maar voor mezelf is even onder kraan houden al meer dan genoeg.

      Like

  4. Bloem · mei 5, 2016

    Bij je titel moest ik automatisch glimlachen. https://www.youtube.com/watch?v=sMfKVSQLo44 Tante Til was een heerlijk personage 🙂

    Like

  5. LJ · mei 10, 2016

    Ik leer hier zoveel bij he. Bij ecologische verf had ik nog niet eens stilgestaan. Als we ooit gaan verven, zal het ook natuurverf worden!

    Like

  6. Pingback: D-day | resaarcle
  7. Pingback: Weetje van de dag en wie heeft er nu eigenlijk gewonnen? | resaarcle
  8. Pingback: Spring eens binnen! | resaarcle

Geef een reactie

