Wedden dat?

image

Ken je dat programma uit lang vervlogen tijden nog? Je beweerde iets te kunnen – meestal iets compleet nutteloos – en dan mocht je dat even op tv gaan bewijzen. Binnen 2 minuten van 40 woorden zeggen hoeveel letters ze bevatten. Hangend op de kop 30 vlammen blazen met 1 slok lampenolie. Binnen 2 minuten minimum 10 top-tennissters herkennen aan hun gekreun. Doe het hen maar eens na! En het studiopubliek mocht dan voorspellen of de dappere held(in) in zijn/haar opzet zou slagen.

Ik hield mijn eigen ‘wedden dat’ met de Bedwetter, een wasbare luier voor ’s nachts, van Sebio. Uitdaging: alles droog houden. Omdat onze meid uit de gNappies gegroeid is, moesten we op zoek naar een andere luier om natte lakens te voorkomen. Ik had er eerlijk gezegd op voorhand niet erg veel vertrouwen in. Alle andere nachtluiers die we gebruiken, hebben binnenin namelijk een stofje overgenaaid dat aan de voor- en achterkant loszit zodat je nog extra doeken in de luier kan steken, maar de Betwetter heeft die openingen aan de zijkant. Ik dacht niet dat dat zou pakken, lekkagevoorkomendgewijs. Ik stelde me al heelder natte pyjama’s voor en verschoningen van lakens in het holst van de nacht.

En ik kreeg… ongelijk! Hij doet het! De dochter zelf was ook enthousiast: ‘Is dat een nieuwe luier? Leuk!’ Het is nochtans geen roze ding. Wit, eenvoudig, unisex, prima om later ook rond het manneke zijn nachtbillen te hangen. Met een pyjamabroek erover lijkt het wel of ze net haar zakken volgepropt heeft met een halve snoepwinkel, maar dat maakt natuurlijk niets uit want ze moet er niet mee naar buiten. Onze meid stapt ook zelf makkelijk in en uit het broekje, wat zelfstandig nachtelijk geplas op potjes in slaapkamers vergemakkelijkt. Ik had wel wat zoekwerk om voor- en achterkant uit elkaar te houden, wat er volgens mij op neerkomt dat het geen sikkepit uitmaakt. Ook handig. Wat ik wel miste bij de levering waren wasinstructies.

Conclusie: pyjama en bedje droog, kindje blij, mama blij.

Zin in meer reviews van groene producten? Hierheen!

8 comments

  1. Jess · mei 27, 2016

    Leuk om te weten. Ik zou er mij ook eens moeten in verdiepen. Momenteel doen we haar wegwerp aan snachts omdat ik het gevecht beu was. Mijn slaap vind ik even belangrijkers dan die ene pamper per dag. (oeps)

    Like

    • resaarcle · mei 27, 2016

      Bij ons mini-mannetje doen we dat voorlopig ook nog, maar ons meisje raakt al wel de hele nacht door met die luier.

      Like

  2. Nicole Orriëns · mei 27, 2016

    Wat fijn dat het goed werkt!

    Like

  3. Saar · mei 28, 2016

    Fijn dat het werkt!

    Liked by 1 persoon

  4. Sheila · mei 29, 2016

    Soms is het toch fijn om ongelijk te hebben, zoals hier blijkt 🙂

    Liked by 1 persoon

  5. Pingback: Ons gezin van staal | resaarcle
  6. Pingback: Op de schaal gelegd | resaarcle

Geef een reactie

