Waar mijn gehamster allemaal goed voor is

image

Het knutselfrutselvirus, ik heb het goed te pakken! Raak ik nooit meer vanaf. Stiekem hoop ik dat het genetisch is, of op zijn minst besmettelijk. Dochter doet in elk geval al vrolijk mee!

Een paar weekends geleden vierden we ons manneke zijn 1ste verjaardag. Op de hoogdag zelf mocht hij zijn kroon al dragen, maar de echte festiviteiten lieten wat op zich wachten. Daar horen natuurlijk genodigden bij. Peters en meters – voor freggel zijn dat nonkel Gobo en tante Jet- en grootouders en nonkels en tantekes en neefjes en nichtjes. Ik frutsel dan graag zelf een leuke uitnodiging in elkaar, dit keer met de mooie kleurrijke pagina’s die ik al jaren uit Flow scheur. Ondertussen is het al een aardig stapeltje aan het worden, die vrolijke papieren. Mijn knutselvreugde zorgt dan meteen voor 3 vliegen in 1 klap: plezier bij het bij elkaar zoeken van de beste combinaties, een one-in-a-kind uitnodiging én alweer een ietsiepietsie minder spullen die mee moeten verhuizen naar ons toekomstig stekje!

Heb jij ook last van gehamster?

14 comments

  1. Nicole Orriëns · juli 29

    Ja, ik had op een gegeven moment echt te veel en heb toen eens flink opgeruimd.

    Like

  2. johannaowlette · juli 29

    I plead guilty 🙂 zowel mijn moeder als ik zijn echte hamsteraars. Maar ik slaag er toch in om regelmatig eens op te ruimen en wat weg te doen, en ook om de neiging om te bewaren regelmatig eens te onderdrukken.

    Like

  3. Ageeth Mooij · juli 29

    Ik verzamel veel papierwaren en kringloopspullen. Het is de hoogste tijd om de boel eens te ordenen.
    Mooie uitnodigingen maakte je!

    Liked by 1 persoon

  4. Billy · juli 30

    euh, nee niet echt… 😉

    Liked by 1 persoon

  5. Evelyne Vergote · juli 31

    Toen ‘k de richting Verzorging studeerde in ’t middelbaar, toen moesten we heel veel knutselwerken maken. Die periode heb ‘k enorm veel gehamsterd. Nog steeds heb ‘k een kast vol knutselgerief 🙂

    Liked by 1 persoon

  6. LJ · augustus 2

    Ik probeer van zoveel mogelijk spullen af te raken (minimalisme etc) maar ’t is soms moeilijk hé. Dan gooi/geef ik iets weg en een maand later denk ik: verdorie, dat had ik nu goed kunnen gebruiken. Ja. Zo heb ik een schuif vol schriftjes, want ooit ooit ga ik die allemaal gebruiken 🙂 🙂

    Liked by 1 persoon

  7. MamC · augustus 4

    De knutselcollectie is toch tamelijk uitgebreid hier. Ik steek het graag op beroepsmisvorming: als juf in de lagere school moet je toch in voldoende materialen voorzien om zelf te kunnen knutselen en om de kinderen te kunnen bevoorraden. Toch?! 🙂

    Like

  8. almaschrijft · augustus 17

    Hoe heb je die juist gemaakt? Zien er keimooi uit! Ik ben zelf ook een verzamelaar – vooral van boeken en papierwaren (tijdschriften, papiertjes, schriftjes, schetsboekjes,… You name it). Voor de rest ben ik het afgelopen jaar echt heel veel aan het wegdoen en dat voelt goed! Overbodige spullen, kledij, … Zelfs teveel aan meubels. Ik vraag me af of het is omdat ik ouder word of omdat er binnen een halfjaar ofzo een verhuis op stapel staat… 😉

    Like

    • resaarcle · augustus 18

      Dino’s paspartoutgewijs uitgesneden en dan op die mooi Flowprints geplakt. Easypeasy! Toch fijn, he, mooie papierwaren in huis hebben. Komt toch altijd weer voor iets van pas.

      Liked by 1 persoon

  9. almaschrijft · augustus 19

    En hoe maak je dan die paspartouts? *complete knutselnoob*
    Ik maak vooral veel plaksels, collages, … waar je weinig handigheid voor nodig hebt 😉

    Like

    • resaarcle · augustus 19

      Vorm van dino printen op kladpapier en uitknippen, omtrek overtekenen op achterkant en in spiegelbeeld. Ergens binnen in de dino kleine plooi maken en knipje geven zodat je van binnenuit de dino kan beginnen uitknippen – of met een breekmes als je een stevige ondergrond hebt. Klaar! Benieuwd wat je zal maken!

      Liked by 1 persoon

  10. Pingback: Wat gaat het snel! | resaarcle

Geef een reactie

