Druilerige dagen

image.jpeg

Vakantie! En dan regen. En nog wat regen. Je zou er van op de zetel kruipen met een lekker kopje thee. Zo ook de dochter van 3,5. Met haar vrolijke bolletjestheesetje in de weer. Maar er miste nog iets essentieels: theebuiltjes. Dus gingen we vandaag samen aan de slag met wat er hier nog in huis slingert. Touwtje, stofrestje, kartelschaar, oud kussenvulsel, abracadabra met de naaimachine en hopsa, theebuiltjes! Omdat ik hier spijtig genoeg geen lavendel, potpourri of ander geurend vulspul heb liggen, zorgden de zeepjes en parfumstaaltje in huis voor de verschillende theesmaakjes. En dan moesten er natuurlijk ook nog koekjes bij. Uiteraard.

We hadden er allebei ons plezier mee, de restjes dit en dat werden weer opgebruikt. En de druilerige dag vloog voorbij.

Wat deed jij vandaag?

16 comments

  1. Samaja · augustus 5, 2016

    Mooi om te zien, zoveel creativiteit! Ik moest gaan werken en ’s avonds werd er thuis opgeruimd en heb ik wat tijdschriften zitten lezen. Niet bepaald swingend dus ;-).

    Like

    • resaarcle · augustus 5, 2016

      Tja, opruimen moet jammer genoeg ook gebeuren, he. Een een beetje me time met een tijdschrift is altijd fijn!

      Liked by 1 persoon

  2. Jess · augustus 5, 2016

    Hoe schattig! En helemaal niet moeilijk.

    Liked by 1 persoon

  3. johannaowlette · augustus 5, 2016

    I love it 🙂 wij hebben met wol gespeeld toen het zo druilerig was – stay tuned voor een blogverslagje later vandaag!

    Like

  4. Falderie · augustus 5, 2016

    Gisteren voor de eerste keer na de vakantie weer gaan werken. Toch even slikken… 🙂
    ’s Avonds een leuke bbq met een heleboel vrienden!

    Like

  5. geertruurzaam · augustus 5, 2016

    Super leuk gedaan!

    Liked by 1 persoon

  6. sdiederiks · augustus 5, 2016

    Ziet er gezellig uit! Leuk als je zo handig bent met de naaimachine! Zou ik heel graag willen. Ik heb een naaimachine staan maar weet niet hoe die werkt helaas.

    Like

    • resaarcle · augustus 5, 2016

      Dan moet je dringend eens iemand onder de arm nemen om je wegwijs te maken in de wondere wereld der naaimachines! En theebuiltjes zijn de perfecte makkelijke start.

      Like

      • sdiederiks · augustus 8, 2016

        Ik heb een aantal oude handdoeken waar ik poetsdoekjes van wil maken. Dat leek mij ook een goed oefenproject. Volgens mij kan het nooit heel erg moeilijk zijn. Kwestie van gaan doen!

        Liked by 1 persoon

  7. Oudmaarnietversleten · augustus 6, 2016

    Met liefde gemaakt, wat ben je vindingrijk. Ik kom om een kopje thee. Zo gezellig!

    Liked by 1 persoon

  8. Loes | Gewoon iets met Loes · augustus 8, 2016

    Ooohh, wat ontzettend zoet!! En zo simpel om te maken, echt een leuk idee! Dochterlief heeft houten theezakjes van de Hema, die zijn ook zo leuk. Genoeg ‘thee’ van gedronken inderdaad!

    Like

  9. Le petit requin · augustus 12, 2016

    Oh, zo leuk gemaakt! Ga het pinnen als DIY-cadeau-ideetje voor een van de kindjes in de familie/vriendenkring!

    Liked by 1 persoon

  10. Esmay · augustus 18, 2016

    Wat een leuk idee! Zo fijn dat je met kleine spulletjes zo iets leuks kan maken.

    Like

    • resaarcle · augustus 18, 2016

      Ja, he, vind ik ook superfijn! Het moeten niet altijd grootse dingen zijn.

      Like

Geef een reactie

