Saar test Saar

image

Zit ik rustig mijn mail te checken, lees ik plots in de nieuwsbrief van Oh my Goodies dat ze testers voor Saar zoeken. Voor mezelf? Moest ik dan nog getest worden? Na 37 jaar? Ik dacht dat ik oké was. Maar goed, als het moet, dan moet het en dan test ik mezelf met plezier!

Ik kom met de post aan in een klein doosje. Daarin zit ik dan, omringd door piepschuimspul 😞 in een nog kleiner doosje. Ik doe benieuwd het piepkleine doosje open. Daarin zit een glazen potje – fijn, nu ik wat meer aandacht besteed aan minder plastiek in huis – en daar zit ik dus in. Blijkt dat ik een slaapjesbalsem ben. Om op kleine voetjes, voorhoofdjes en slapen te wrijven. Mijn doosje belooft dat de kleintjes door mij ‘beter kunnen ontspannen en zich kunnen overgeven aan de magische wereld van de slaap’. Dat klinkt als een fijne belofte, want gaan slapen willen die kleintjes wel, maar nog vóór het krieken van de dag willen ze allebei vaak ook nog wel eens wat anders. Nog pap. Een dekentje dat goed gelegd moet worden. Een pijnlijk been dat dringend wat aai’tjes nodig heeft. En daardoor kan de Saar die niet in een potje zit niet lang genoeg in dromenland blijven.

Eens piepen bij de ingrediënten. ‘Organic & natural ingredients, free from synthetic fragrance, colouring agents preservatives, phthalates, parabens, petrochemicals etc. Handcrafted in small batches with Saar’s dedication to purity, health and the environment.’ Klinkt goed.

Het proberen waard dus. Potje open, smeren maar. De balsem ruikt niet verfrissend, maar het heeft wel een aangename geur, dankzij de lavendel. Het sint-janskruid zou zorgen voor een kalmerend effect op het gemoed. Niet slecht voor onze drukke ‘ikmoetnogditendatenzekernogzovoorhetslapengaan’-kindjes.

Ons kleine mannetje vindt het plezierig, die toegevoegde stap in het slaapritueel. Hij doopt z’n mini vingertje mee in het potje en smeert zelf wat aan z’n slapen. Onze meid wil niet. Niet niet niet. ‘Ik hoef geen slaapjesbalsem, ik slaap toch goed!?’. Ook prima. Het kleine doosje wil ze wel voor in het speelkeukentje want dat is van een prima grootte voor kinderhandjes. De aard naar haar moeder dus, alles hergebruiken en upcyclen.

’s Avonds merken we niet veel verschil bij het toevallen van de oogjes, dat ging eigenlijk altijd al wel goed. En ’s nachts wisselt het zoals altijd wat. Dan wel eens wakker, dan niet. Met én zonder slaapjesbalsem. Want wij zijn wel van de vergeetachtige soort. Misschien dat er nog een herinneringsalarm aan dat potje kan. Tingelingtingting, slaapjesbalsemtijd.

Conclusie? Ik vind mezelf in het potje wel leuk, maar niet noodzakelijk voor de goede nachtrust. Ik denk wel dat ik het eens cadeau ga geven aan vrienden met kinders want dat smeren is wel een fijne handeling om voor zo’n klein lijfje het slapen aan te kondigen.

Een klein potje met mezelf. Alsjeblief.

 

9 comments

  1. johannaowlette · september 6

    superschattig, jezelf in een potje 🙂

    Liked by 1 persoon

  2. eenwereldvansofie · september 6

    Slapende kinderen uit een potje.. het was toch te schoon om waar te zijn. Maar moest het echt werken, dan draagt het verdiend jouw naam 😉.

    Like

  3. Saar · september 6

    Goede naam!!

    Like

  4. @matroosbeek · september 9

    Ik kan het bijna door het scherm ruiken. Jammer dat het niet echt werkt om door te slapen, maar dat lag in de lijn der verwachting. Toch een mooi ritueel voor de kindjes ’s avonds.

    Like

  5. Ineke · september 24

    Oh lijkt met wel leuk ja.. Kleine massage bij het slaapritueel :).

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

