Ik heb mijn gerief!

image

Eindelijk! Ik heb er lang over gedaan. Zo’n 2 jaar, denk ik. Maar na veel vergelijken en twijfelen en her en der advies vragen en nog eens testen en nog wat twijfelen, heb ik dan toch eens kunnen kiezen. En nu ben ik dus het baasje van een Koga. Mijn elektrische vrijheid op 2 wielen! De wereld ligt aan mijn voeten! Of toch de 80km rondom mij. 🙃

Het is die Koga geworden omdat ie lekker bolt, omdat ie mij tot ver in ’t stad zal kunnen rollen (vreemd genoeg waren er ook elektrische exemplaren die tijdens de testrit de schamele geplande 46km heen en terug niet haalden zonder oplaadbeurt) én omdat ie een soort van tweedehands is. Het is een testexemplaar van de elektrische fietsboer, dus hij werd al door vele andere achterwerken ingereden. Jeuj, tweedehands.

Eens de wielen gekozen, bood zich een volgend getwijfel aan. Een fietstas. Vereisten: groot genoeg om mijn werkspullen en de nodige regenkledij te versjouwen, waterdicht, afklikbaar van mijn fiets om elegant over mijn schouder te kunnen zwieren, niet al te lelijk, graag opvallend zichtbaar voor de avondlijke tochten huiswaarts, het liefst gemaakt van gerecycleerd materiaal om mooi bij mijn Freitagverzameling te passen. Check, check, check, check, check, alleen dat laatste wensje is jammer genoeg niet vervuld, maar ik heb toch the next best thing gevonden. Mijn knalgele  Single Acqua Back van Vaude werd met grote zorg voor het milieu geproduceerd. Niet met dé grootste zorg, want ze geven bij Vaude zelf toe dat ze nog werkpunten hebben. En dat vind ik als bewuste consument die het ook maar moet rooien met wat de producenten willen prijsgeven heerlijk: openheid en enthousiasme om hun – en zo ook mijn – voetafdruk te verkleinen!

Volgende plan: de perfecte fietskar bemachtigen! Tips en ervaringen welkom 😄. En overredingskracht om mijn vent mee voor die kar te krijgen.

14 comments

  1. Kelly · september 16

    Ik maak ook gerecycleerde fietstassen! Maar ze beantwoorden sowieso niet aan al je eisen, pfieuw! :’) Ik heb mijn fietskar gekregen, het is er eentje van Veela. Content van, al jaren in gebruik, nog niets aan gemankeerd. Maar er is zo veel keuze, en ’t zal er natuurlijk van afhangen wat/wie jij erin wil vervoeren. Succes met de knoopdoorhakking!

    Like

  2. Falderie · september 16

    Proficiat met de aankoop! Je laat binnen een aantal weken/maanden toch eens weten of je er tevreden over bent he?

    Like

  3. In my recovery · september 16

    Gefeliciteerd!!!

    Like

  4. In my recovery · september 16

    Met je aankoop😀

    Liked by 1 persoon

  5. geertruurzaam · september 16

    Veel fietsplezier gewenst! Hopelijk houdt de nazomer nog een tijdje aan 🙂

    Like

  6. Galina · september 18

    Heel veel plezier met je nieuwe beetje tweedehandsfiets 😉

    Like

  7. Vlijtig Liesje · september 28

    Leuk zeg! Ik ben heel benieuwd hoe hij gaat bevallen. Stiekem droom ik ook wel eens van een electrische fiets.

    Like

    • resaarcle · september 28

      Voorlopig ben ik er al heel blij mee. Wel al een keertje platte band gehad want de wegen durven al eens uitsteeksels te hebben en als je daar dan tegen een snelheid op komt vliegen… Maar dat ligt niet aan mijn fiets natuurlijk!

      Like

  8. Pingback: Toerist op 2 wielen | resaarcle
  9. Pingback: Hoe ik het mezelf soms moeilijk maak | resaarcle
  10. Pingback: Met mijn prinsje en prinsesje onderweg | resaarcle
  11. Pingback: Nog meer voordelen | resaarcle
  12. Pingback: Het gat in de markt | resaarcle

Geef een reactie

