Toerist op 2 wielen

fiets

Ik heb al menig uur gesleten op mijn fietszadel, straat in straat uit door mijn studentenstad, later door de stad die ik gewoon mijn stad, ’t stad kon noemen. Nu vanop den buiten richting mijn werk in ’t stad en weer terug naar huis waar de sterren ’s nachts wel te zien zijn. Het heeft wat. Vrijheid, wind in de haren, geen klok om rekening mee te houden, geen benzinetank die leeg kan komen te staan, parkeerstress onbestaand. Gewoon die 2 wielen en je beentjes om je van je favoriete café naar je favoriete picknickplek naar je favoriete leesplekje naar het volgende terrasje naar huis te brengen. Heerlijk.

En nu is het dus ook de toerist gegund, om bollend op eigen paardenkracht ’t stad te verkennen. Cyclant biedt gegidste fietsroutes aan in Antwerpen. Je vertrekt in het hartje van de stad, rolt langs stadspark richting Zuid, steekt de Schelde, nu ja, onder. Passeert Het Eilandje en cruizzzzzt door Antwerpen Noord. Top vind ik het. Een vriendin ging er deze zomer voor het eerst gidsen om zo stiekem haar talen weer wat op te frissen en haar benen wat beweging te geven. Zo’n topplan. Go meid, go!

Ik ga binnenkort op citytrip naar Madrid en daar schijnt Bajabikes fijne gegidste fietsrondes te geven. In nog veel andere steden ook trouwens, check it out!

Toevoeging na publicatie: van mijn zeurpietvriend moet ik er hier bij vertellen dat ik nu met een elektrische fiets heen en weer tussen thuis en mijn werk bol dus dat dat technisch gezien geen eigen paardenkracht is, maar gedeeltelijk natuurkracht. Maar jullie wisten dat al natuurlijk! En mijn osteopaat zei gisteren nog dat niet alle lijven gemaakt zijn om te sporten en dat het belang van recreatieve beweging zwaar onderschat wordt! Zo iemand weet er uiteindelijk wel meer van dan een zeurpietvriend, toch!? 😇

3 comments

  1. Matroos Beek · oktober 7, 2016

    Heerlijk. Met de wind door je haren!

    Liked by 1 persoon

  2. Zeurpietvriend · oktober 12, 2016

    Zeurpietvriend zegt: trots op mijn fietsmonster, elektrisch of niet! Smak!

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

