Spring eens binnen!

image

Na al die weekends en vrije dagen vol gezwoeg op den bouw is het enorm fijn om trots familie en vrienden te kunnen rondleiden in je bijna ongeveer min of meer afgewerkte huis.

Het is ook heel tof als je aannemer vraagt of je geen zin hebt om je huis open te stellen voor het openhuizenweekend van EcoBouwers. En als je architect enthousiast juicht dat hij dan ook wel wat uitleg wil komen geven, dan tovert dat stiekem een glimlach op mijn gezicht. Want dan zijn die vakmannen toch duidelijk tevreden van hun werk. Opluchting voel ik dan ook, er zal iemand naast mij staan die een antwoord kan geven op alle technische vragen. ☺️

Ik had al eens halvelings beloofd om ooit een vlogrondleiding te geven, maar als je daar niet op wil zitten wachten, kan je dus ook gewoon van dichtbij eens komen voelen aan onze Fermacell en onze lemen muren – ja, er zijn er toch uiteindelijk een paar van leem, anders werkt de muurverwarming niet – of de krassen tellen in onze houten vloer, zonder probleem diep inademen naast de natuurverf, het houtwerk aan de binnenkant en buitenkant bewonderen of het bad en inspecteren.

Een fijn initiatief van EcoBouwers, want je mag schaamteloos binnengluren bij een ander. Enorm leuk, vind ik dat! Zou officieel als hobby erkend moeten worden.  Je kan meteen ook je vragen afvuren op de mensen die er wonen en die eerlijk vertellen over het wel én wee van ecologisch (ver)bouwen en wonen. Openhuizenweekend dus. Wij zijn de blije bewoners van dat ene huis in Schilde. Je kan natuurlijk ook inschrijven voor inspirerende bezoekjes aan een hoop andere ecologische thuisjes op 5-6/11 en 11-12-13/11!

Als u mij dan nu wil excuseren, want ik moet dringend beginnen opruimen. Hopelijk ben ik tegen dan rond…

14 comments

  1. Matroos Beek · oktober 25

    Geweldig! Echt een huis om trots op te zijn. Zou ik ook wel willen!

    Like

  2. Bianca van Dalen · oktober 25

    Wauw wat leuk! Helaas een beetje te ver uit de buurt om inspiratie op te komen doen.

    Like

  3. loesjezaakjes · oktober 25

    Zalig! En meestal vind ik de ecologische huizen ook mooi van uitzicht. Ik ben wel benieuwd.

    Like

  4. Kelly · oktober 25

    Dju, ik zou langs een kant wel graag langskomen, maar zondag hebben we al plannen en zaterdag werken we in ons eigen huis 🙂 Misschien tot volgend jaar? Alleszins: lang leve ecobouwers! We zijn de afgelopen jaren ook telkens enkele huizen gaan bezoeken en dat heeft ons echt geholpen om bepaalde knopen door te hakken.

    Like

    • resaarcle · oktober 25

      Volgend jaar, top! Leuk dat jullie al eens een paar rondjes waren gaan doen en dat het geholpen heeft bij knoopjes.

      Like

  5. geertruurzaam · oktober 26

    Ik heb al plannen, maar het klinkt enorm tof!
    Maare, die vlogrondleiding gaat er toch nog wel komen ;-)?

    Like

  6. Mel · oktober 26

    Leuk! We gingen sowieso curieuzeneuzen op Ecobouwers, mss tot dan!!

    Liked by 1 persoon

  7. H* · oktober 28

    Net een beetje ver, dus ik wacht met smart op de vlog!

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

