Lang leve de nuttigheid!

img_0995

Elk jaar vieren we vanalles. Verjaardagen, Sint, Kerst, Oudjaar. En daar komen aardig wat cadeautjes bij kijken. Toen ik 25 was, had ik het nooit voor mogelijk gehouden, maar sinds een paar jaar krijg je bij mij de grootste glimlach te zien als er een nuttig ding uit een cadeautjesverpakking tevoorschijn komt. Of chocola 😏. Eigenlijk heb ik natuurlijk al alles wat mijn hartje begeert – volgens mijn moeder heb ik 3 keer zo veel keukenspullen als zij ooit in haar keuken is tegengekomen en ze kijkt ook vol verbazing naar de stápels geleende kleren die ik in de kinderkastjes leg.

Maar goed, cadeautjes horen er natuurlijk bij, bij ons vrolijke gevier. En ik kreeg dit jaar toch wel een paar toppertjes:

  • Een date met mijn Beest. Dat maakt van mij meteen Belle. Hoera. Afvalvrij cadeau ook. Top.
  • Die grote glimlach op het gezicht van ons zoontje toen hij Duplo-eendjes kreeg. Zot van alle vogeltjes.
  • Mijn dochtertje dat staat te knuffelen met het vriendenboekje dat ze kreeg. ‘Eindelijk is mijn wens uitgekomen!’
  • Mijn 3 lieverds – 1 hele grote, 1 kleine en 1 mini – op een rij aan het aanrecht, druk in de weer met het Natuurpuntpakket dat het kleine lieverdje kreeg, vetbollen makend om onze tuin om te toveren tot vogeltjesrestaurant.
  • Een notitieboekje waarbij je je tekst ook weer kan uitwissen, dus dat eeuwig en eeuwig en eeuwig te hergebruiken is. Handig voor op mijn werk! Dankdank, Roomie!
  • Chocola. Yesssssss.

Maar we hadden het eigenlijk over nuttige cadeaus. Het enige probleem met nuttige dingen is dat ze niet altijd kunnen wachten tot er iets gevierd mag worden. Zo heb ik het geduld niet om te wachten tot cadeautjes uitgepakt mogen worden om daarin eindelijk die nieuwe agenda te vinden. Zo had ik met de feestdagen supergraag een warme muts voor onder mijn fietshelm gekregen, maar de kou gaat niet even rustig liggen wachten tot er gevierd wordt, dus heb ik mezelf die dingen maar wat vroeger cadeau gedaan.

Daar zou de kosmos tegen volgend jaar toch nog iets op moeten vinden. Alvast dank daarvoor, kosmos!

Wat heeft jou blij gemaakt tijdens de feestdagen?

9 comments

  1. SophietjeS · januari 10

    Nuttige cadeaus komen slechts zelden uit met het uitpak-moment 😦 Daar zou wat op gevonden moeten worden.
    Wat mij blij maakt om als cadeautje te krijgen zijn boeken. Er is altijd meer om te lezen. Verder vind ik het ook leuk om spelletjes te krijgen om samen aan de eettafel te kunnen spelen. Misschien niet heel nuttige cadeautjes, maar wel heel leuk! Door het jaar heen houd ik op http://www.lijstje.nl bij wat ik graag zou willen krijgen. Zo weten anderen dat als ze me daar iets van geven, dat ik het ook echt graag wil krijgen. Bovendien kunnen ze het daarop afstrepen, zodat je cadeaus niet dubbel krijgt.

    Like

    • resaarcle · januari 10

      Wat een goed plan, die lijstjessite! Dat ga ik eens bekijken! En boeken zijn inderdaad ook altijd fijn.

      Like

  2. Mrs. T. · januari 10

    Ik ben echt niet van de nuttige cadeaus, maar het word wel steeds lastiger om niet nuttige cadeaus te bedenken. Ik vind een ‘ervaring maken/delen’ ook wel de leukste cadeaus trouwens.

    Like

  3. loesjezaakjes · januari 10

    Wij kopen geen cadeaus, dit jaar wou ik toch eens iets doen en we trokken briefje en zo kochten we elk een cadeautje voor 10 euro. Ik kocht een lampje uit BPA-vrij plastiek =)

    Liked by 1 persoon

  4. Evi · januari 11

    Wij kochten dit jaar voor het eerst geen cadeaus maar gaan een familie-uitstap later dit jaar in de plaats doen. Net om te vermijden dat we wanhopig zoeken naar een cadeau dat uiteindelijk toch niet gebruikt wordt.

    Like

  5. bijsaramsades · januari 11

    leuke cadeau’s heb je gekregen

    Liked by 1 persoon

  6. Pingback: Weekendpret voor groot en klein | resaarcle

Geef een reactie

