Toekomstplannen

img_1016

Mijn plan is om samen met mijn beestje in onze nieuwe fijne thuis te blijven wonen tot we allebei 103 zijn. Maar ik heb ook plannen voor daarna. Daarna ga ik namelijk in onze tuin wonen en een boom worden. Dan word ik gigantisch hoog en zullen er minstens 8 achterachterkleinkinderen nodig zijn om helemaal rond mijn stam te kunnen.

Maar ik heb ook plannen voor dáárna. Want als ik als boom uitgeleefd ben, of plaats moet ruimen om één of andere reden, dan word ik een bolderkar, een boekenkast, een wandelstok of 4, een paar snijplanken én een setje houten onderzetters. Daar kan AtelierNauwau voor zorgen. Hij is boomverzorger en zij is ontwerper. Als er bomen zijn die écht moeten gaan, dan proberen ze de eigenaars te overtuigen om er iets mooiers mee te laten maken dan dat stukje natuur tot brandhout te verkappen. En dat vind ik wel een heel mooi plan. De verhalen van de geredde bomen en hun eigenaars verzamelen ze op hun website. Binnen 100 lees je daar misschien mijn verhaal. 😉

Wat wil jij later worden?

11 comments

  1. Eilish · januari 24

    Mooie gedachte!

    Liked by 1 persoon

  2. Mel · januari 24

    Dat zijn mooie (en hopelijk nog heel langetermijn) vooruitzichten. Zelf wil ik voor een ecokist gaan. Als mens ben ik al ver genoeg verwijderd uit de cyclus van de natuur. Als ik sterf mag mijn lichaam door de grond opgenomen worden, zoals het hoort. Al grappend zeg ik soms ‘wormenvoer’, maar niet iedereen apprecieert die terminologie 🙂

    Liked by 1 persoon

  3. Matroos Beek · januari 24

    Prachtig! Ik kijk uit naar het vervolg.

    Liked by 1 persoon

  4. ecosjop · januari 24

    Geweldig! Al hoop ik wel dat je nog lang geen boom wordt 😉

    Like

  5. Mammalien · januari 25

    Wat tof! Ik kijk zelden ver vooruit, maar dit is wel een goed plan.

    Liked by 1 persoon

  6. elinevanantwerpen · januari 25

    Goh, ik denk dat ik de orgaandonatie toer op ga. Een aantal mensen helpen met wat je zelf toch niet meer nodig hebt lijkt me tof.

    Like

    • resaarcle · januari 26

      Dat is een superplan! Ik was al helemaal vergeten dat ik me daarvoor ook had opgegeven. Dat plan ik dan bij deze ergens tussen die 103 en boom worden ☺.

      Liked by 1 persoon

  7. KouweKleren · januari 25

    Wat heb je dat prachtig opgeschreven. Je zou er bijna zin in krijgen (maar wel pas over héééééél lang)

    Liked by 1 persoon

  8. Leen · februari 7

    Wauw, wat een prachtidee. Had er nog nooit van gehoord, van die boomurne-dinges. Dan wil ik dat ook wel. Nu nog bedenken welke boom 😉

    Liked by 1 persoon

    • resaarcle · februari 7

      Er bestaat een Keltische boomhoroscoop. Misschien daar eens piepen voor inspiratie?

      Like

Geef een reactie

