Hiphip voor de bib!

t6kr9bbhavg-florian-giorgio

Als kind ging ik graag naar de bib. Als mama ga ik er ook graag langs met mijn kroost. En nu zal je me als toekomstig tuinierster ook vaker in de bib kunnen vinden want ze hebben me daar toch wel iets fijns bedacht, zeker!

Even registreren op Mijntuin en dan mag je in de bib zowaar zaden ‘ontleden’! Terugbrengen mag ook: als je zelf zaadjes oogst, kan je die weer inleveren zodat een ander aan zijn verzameling pompoenen of fuchsia’s kan beginnen. Je geeft op de website in welke (tuin)planten allemaal toevertrouwd zijn aan jouw zorgende handen en dan lees je in een handige tuinkalender wat er deze maand mee gedaan moet worden. Je vindt er blogs, recepten, je kan er vragen stellen. Kortom: de ideale hulplijn voor tuinklunsjes zoals ik, maar ook een fijne plek voor de meer ervaren tuinierder.

Maar onze eerste stap om van onze nieuwe tuin een paradijsje te maken is, zoals mijn neef met groene vingers adviseerde, opruimen. Opruimen, opruimen, opruimen.

 

12 comments

  1. Mel · februari 7

    Ik ontdekte recent ook de wereld der zadenbibs, geweldig initiatief hé?! Ik ben wel benieuwd welke groene weelde er in jouw tuin zal groeien 🙂 Hou je ons op de hoogte hoe het met je tuinavonturen gaat?

    Like

  2. Leen · februari 7

    Amai. Die site moet ik ook eens gaan uitpluizen. Vandaag kwam net mijn bestelling zaadjes aan voor het komende seizoen (en hopelijk de komende jaren): 50 verschillende soorten groenten alstublieft. (Ik ben niet zo goed in kiezen.) Dus het kriebelt serieus om erin te vliegen. Als jouw tuin zoveel opruimwerk is, kan je misschien beginnen met een paar vierkante meter en zo elk jaar uitbreiden?

    Liked by 1 persoon

    • resaarcle · februari 7

      Wauw, 50 soorten groenten! Dat wordt smullen! Het probleem met onze tuin is dat ie eigenlijk eerst gelijkgetrokken moet worden want het is nu één en al putten en bergjes. En daarvoor moet eerst alle rommel eruit…

      Like

  3. Heidi · februari 8

    Rommel, als in planten die in de weg staan? Of als puin en bouwafval en zo? Ik ben benieuwd naar wat het wordt, daar bij jullie. Succes!

    Like

    • resaarcle · februari 8

      Rommel als in puin en bouwafval. Tijdens de verbouwing was het makkelijk om alles op een hoopje te smijten. Nu blijkt dat niet de beste strategie geweest te zijn.

      Like

      • Heidi · februari 8

        Zo herkenbaar… Echt, dat geraakt ooit wel opgeruimd hoor 😉 Goeie werkhandschoenen en tussendoor een kommetje soep of een broodje, en dat komt allemaal goed.

        Liked by 1 persoon

  4. Daisy Dingen · februari 8

    Oh wat leuk ga ik zeker eens even voor zitten! Ik ben echt helemaal verslaafd aan mijn moestuin, kijk nu alweer enorm uit naar de Lente!

    Liked by 1 persoon

  5. els · februari 8

    Wat een leuk idee. Ik ga er alleen niet aan beginnen. Kleine tuin en geen groene vingers ;-).

    Liked by 1 persoon

  6. Hilde · februari 9

    Heel interessant lijkt me voor mensen met een eigen tuin. Benieuwd naar het resultaat 🙂 .

    Liked by 1 persoon

  7. Sheila @ beineffable.com · februari 14

    Ik heb nog nooit gehoord van het woord bib (maar dat kan dus echt aan mij liggen) 🙂

    Like

    • resaarcle · februari 15

      In Vlaanderen wordt dat wel eens als afkorting voor bibliotheek gebruikt. 🙂

      Like

Geef een reactie

