15.000 x 1€

Lidia zal elke dag van dit jaar dezelfde zwarte jurk dragen.

Dat doet ze om aandacht te vragen voor wat er mis loopt in de kledingindustrie. En in 1 adem hoopt ze ook zoveel mogelijk mensen te overtuigen om 1€ te doneren en zo voor de organisatie Solidaridad 15.000€ in te zamelen.

Zelf loop ik nog veel te makkelijk een fast fashion winkel binnen om met veel te veel kinderkleding voor veel te weinig geld buiten te komen – eergisteren nog, op zoek naar onderbroekjes voor groeiende kinderbilletjes. Daarom wil ik Lidia’s actie steunen, in de hoop dat het een stok achter mijn deurtje is om eindelijk eens flinker mijn best te doen op dat vlak.

Ze roept haar bloglezers ook op om haar bericht of vlog te delen. Belofte maakt schuld, dus hier komt ie:

3 comments

  1. geertruurzaam · februari 10

    Ik heb al wel gedoneerd, maar zal inderdaad ook eens haar bericht delen om meer mensen over de streep te trekken 🙂

    Liked by 1 persoon

  2. ecosjop · februari 10

    Goede actie! Ik koop zelf eigenlijk bijna nooit iets in dit soort winkels, vind het leuker om wat bij de kringloop te scoren.

    Like

  3. Mel · februari 10

    Leuke actie, goed dat ze deze problematiek onder de aandacht brengt. Deze docu http://truecostmovie.com/ is ’n aanrader over hetzelfde thema. Maar even over de challenge: geweldig! Ik denk dat ik dat ook ga doen, elke dag hetzelfde aantrekken. Ik kan me niets leuker/eenvoudiger voorstellen dan op te staan en elke dag hetzelfde aan te trekken!

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

