Goed begonnen…

img_1080

… is hopelijk half gewonnen!

Woensdag vlogen we er dapper in, in de DagenZonderVlees. Ik maakte een variantje op de overheerlijke groene couscous van Yotam Ottolenghi. Supersimpel gerechtje! Koriander, dille, bieslook en platte peterselie (of andere groensels) blenderen met wat olijfolie en je hebt de groene basissaus. Ui bakken met komijn en een groen pepertje en dan erbij zwieren wat je lekker lijkt. Voor mij was dat deze keer maïs, tuinbonen, een overschotje sla en falafelballetjes uit de diepvries. Dag 1 was dus al geslaagd! Hoewel mijn tafelgenoten niet even enthousiast waren en ik ’s middags tijdens een lunchke bij vrienden per ongeluk bijna naar de blokpaté had gegrepen. Spannende dagen. 😄

Dag 2 liep al meteen anders. Maar dat was voorzien. Ik had ons gezin namelijk uitgenodigd om bij mijn schoonmoeder te gaan eten. Ja, dat heb je goed gelezen, ik nodigde ons zelf uit want dat stukje gezelligheid en de huiselijke kost paste perfect in onze drukke dagplanning. En na die assertiviteit leek het me dan niet meer echt gepast om dan ook nog eens eisen aan het menu te stellen. Ik moet me toch nog een beetje gedragen bij de schoonfamilie, he.

We zitten dus op 50-50. Maar op vandaag, morgen, overmorgen én de dag daarna ben ik alweer netjes voorbereid. We hebben alles in huis voor overheerlijke shakshuka (ook van Yotam!), quiche (alweer Ottolenghi!), pompoen (op de wijze van… jaja, Yotam Ottolenghi!) en risotto. Mmmmm.

Heb jij nog topveggierecepten? Liefst van de supersnelle makkelijke soort!

14 comments

  1. fiekefatjerietjes · 20 Days Ago

    Ottolenghi, altijd lekker!
    Hopen receptjes hier, maar kom zeker snuisteren op mijn blog de komende weken, want er komen weer weekmenu’s aan! 🙂

    Like

  2. johannaowlette · 20 Days Ago

    dat ziet er alleszins lekker uit!
    op mijn blog komen er vannamiddag ook nog twee receptjes: gnocchi met makkelijke groentensaus en een bloemkoolbodempizza, dat was een experiment en het heeft nog wat TLC nodig maar ik ga het herhalen en verbeteren! en er staan links in naar groentebaletjes met ratatouille, groentencurry en groententaart. Dat zijn mijn drie terugkerende veggie klassiekers 🙂 (meestal niet vegan bij mij – ik hou teveel van kaas)

    Liked by 1 persoon

  3. greet · 20 Days Ago

    Ik moet toch ook eens een boek van Ottolenghi in huis halen. Ik laat mij voor recepten geregeld inspireren door de collega’s vegetarische bloggers die wat creatiever in de keuken zijn als ik :-). Veel succes nog met DZV!

    Like

  4. Sofie · 20 Days Ago

    Yess! Leuk om te lezen hoe het anderen vergaat. Bij mij is het al twee dagen op rij gelukt: we gingen bij mijn mama eten en die had speciaal voor mij een veggie versie van de lasagne gemaakt met champignons en linzen in plaats van gehakt. Tof hé. Daardoor is het dus bij mij al twee dagen groen! En vandaag wordt ook een groene dag want ik ben ook voorbereid voorlopig, haha!

    Like

    • resaarcle · 20 Days Ago

      Ik had nog helemaal niet verteld dat we gingen meedoen, vandaar. Fijn dat je lekkers voorgeschoteld kreeg!

      Like

  5. ecosjop · 20 Days Ago

    Goed bezig! Andere mensen moeten vaak ook eerst even aan het idee wennen. Kun je ze ook niet kwalijk nemen, eest uitleggen is misschien ook handiger dan meteen eisen stellen…..

    Liked by 1 persoon

  6. geertruurzaam · 19 Days Ago

    Veel inspirerende dagen gewenst, geniet van al het lekkere veggie eten 🙂

    Liked by 1 persoon

  7. kvandijck · 18 Days Ago

    We maakten vandaag verrassend lekkere (en supersnelle) pizza: een Turks brood doorsnijden, insmeren met een geplet teentje look en beide helften beleggen met tomatenstukjes, paprika, olijven, feta, lente-ui en munt. Tien minuutjes in de oven en afwerken met rucola! Wij (én de kinderen!) vonden het heerlijk!

    Like

  8. Leen · 13 Days Ago

    Curry’s. Ik zou dat elke dag kunnen eten. Alle groenterestjes die je hebt liggen, bij elkaar gooien, champignonneke derbij, kokosmelk, flink kruiden, rijst/patatjes maken, en ge zijt aan het eten. Nomnomnom.

    Like

Geef een reactie

