Professionele hulp

IMG_1140

Ik ben geen kok die netjes de recepten volgt in het kookboek. Niet omdat ik denk dat ik het beter weet, verre van! Wel omdat ik meestal wel een of ander ingrediënt vergeten ben in de winkel, omdat ik het recept niet goed gelezen had of omdat ik niet genoeg kooktijd heb vrijgemaakt voor het recept in kwestie.

Maar ondanks al die slordigheden van mij, ga ik toch graag eens af en toe bij een professional gluren hoe het moet. En ben ik even blij dat ik tijdens dagenzondervlees de chili no carne van Jeroen Meus heb uitgeprobeerd! Het was overheerlijk, zelfs zonder de worteltjes, pikante saus en zure room – jaja, ik was weer minder voorbereid dan ik dacht want de wortels had ons mormeltje al opgeknabbeld, de saus had ik bij het boodschappenlijstje schrijven over het hoofd gezien en de room stond al net iets te lang in de koelkast om een serieuze kans op voedselvergiftiging uit te sluiten.

Maar kom, ik heb toch iets lekkers op tafel kunnen zetten. En er staan nog eens 2 porties in de vriezer te wachten om mee te nemen naar mijn werk. Plots klinkt dat avondwerk niet meer zo erg. Merci, Jeroen!

Vanavond probeer ik de linzen met gegrilde aubergine van Ottolenghi zo goed mogelijk na te bootsen. Wat eet jij vanavond?

12 comments

  1. Anna Helena · maart 31

    Ik heb deze week de chili sin carne van voedzaamensnel.be uitgeprobeerd, lekker!

    En vanavond zijn het frietjes, zonder vleesje 🙂

    Liked by 1 persoon

  2. Matroos Beek · maart 31

    Ziet er lekker uit hoor! Smakelijke groet!

    Liked by 1 persoon

  3. Le petit requin · maart 31

    Die zure room vergeet ik altijd… Gelukkig staat dat bij de opties 😉 Maar inderdaad een heel lekkere versie he!
    Hier worden het vanavond waarschijnlijk burgers met halloumi, rode biet en zoete aardappel.

    Like

  4. fiekefatjerietjes · maart 31

    Hier al voor de derde keer pasta verde. Niet zo’n gevarieerd weekmenu deze week, wegens te veel in ’t groot gekookt. Maar wel lekker, en vooral handig (en meer tijd voor andere dingen :-))

    Liked by 1 persoon

  5. Mrs. T. · maart 31

    Wij aten een ovenschotel (met chorizo, slagroom, chilisaus, aardappeltjes, kaas en ei). Erg lekker maar ook machtig.

    Liked by 1 persoon

  6. loesjezaakjes · maart 31

    Ik kook niet graag maar als ik een receptje kan volgen dan vind ik het eigenlijk wel leuker dan anders. En soms verander ik hier en daar ook iets aan het recept.

    IK at vandaag pizza *bloos*

    Liked by 1 persoon

  7. natuurlijksofie · april 5

    Is ook een van onze favoriete recepten! Vanavond restjesdag: vis met kroketjes en een restje peultjes. niet vegetarisch 😮

    Like

    • resaarcle · april 5

      Wij hebben ook al vaak gezondigd (hoewel dat net een fout gekozen woord is natuurlijk, want het fijne aan dagenzondervlees voor mij is dat de focus op elke groene kalenderdag ligt, in plaats van op alles-of-niks. Alle beetjes helpen, ook onze kleine beetjes dus!)

      Like

Geef een reactie

