Ze hangen!

 

Plots zat ik in een heerlijk idyllisch moment. Op mijn snoet het zachte zonnetje. George Michael op de achtergrond, zicht op onze kindjes die in de tuin scharrelen. Knapperd klust en kruiswoordraadselt. En ik zit tussen dat alles achter de naaimachine met de gordijnen-to-be. Helemaal gelukkig te wezen. Er was nochtans al heel wat gevloek aan vooraf gegaan.

Zo eerst, het vinden der ideale stof. Dan halverwege het naaien bedenken dat je precies toch te weinig stof besteld hebt, maar ook beseffen dat je de héle voorraad van die ene webwinkel opgekocht hebt dus dat je weer op zoek moet. Gelukkig vond ik nog één webwinkel verre weg die deze mooie stof nog had.

Volgende probleem: na het naaien van het eerste gordijn merken dat de stof door het wassen toch wat langs één of andere kant scheef getrokken is, maar er maar niet in slagen te ontdekken welke kant dan nog de juiste rechte kant is. Uiteindelijk heb ik dat probleem gewoon genegeerd en heb ik de scheve handel gelaten voor wat ie was. Want stiekem zie je het toch niet echt.

Blinkblink. Glimglim. Ze hangen, die zelfgemaakte gordijnen van mij. Of toch tenminste in de kinderkamers. Ik heb de allermooiste stoffen ooit gevonden (van Cloud9Fabrics) en het beste van al is nog dat ze het GOTS-label dragen. Ikke. Blij.

16 comments

  1. Mel · april 4

    Wauw dat zijn superleuke gordijnen, proficiat hoor! De kindjes ook blij hopelijk? 🙂

    Like

  2. Eilish · april 4

    Goed gekozen zeg! Zo’n patronen kunnen nog mee tot de kinderen pubers en jong volwassenen zijn.

    Like

    • resaarcle · april 4

      Daar hoop ik op! Maar mijn nichtje van 10 vond de bloemetjes al te kinderachtig. Ik hoop dat mijn dochter tegen dan meer voor de retro-stijl zal zijn 😄.

      Like

  3. loesjezaakjes · april 4

    Toffe stoffen! Het blauwe vind ik het mooist 🙂

    Liked by 1 persoon

  4. fiekefatjerietjes · april 4

    Fleurig! Mooi! Hier geen fleurige gordijntjes voor de dochter wegens veluxraam. Maar ik ben wel volop dingen aan het verzamelen voor de inrichting van haar kamertje 🙂

    Liked by 1 persoon

    • Eilish · april 6

      Je kunt Veluxramen ook aankleden met stoffen gordijntjes hoor (bovenop de verduistering als versiering) dit soort ophangsysteem (er bestaan ook simpeler versies van een ietwat stevige rekbare koord met twee haakjes aan)
      https://www.ecosia.org/images?addon=chrome&q=ikea+dignitet
      … aan de bovenkant, ééntje aan de onderkant, stukje stof naar keuze met een tunneltje in genaaid boven en onder en je kan al aan de slag.

      Liked by 1 persoon

  5. Ooh, ik ben zooooo jaloers op mensen die dat zelf kunnen! 🙂 Zien er hele mooie stofjes uit, en wat goed dat ze nog duurzaam zijn ook. Goed gedaan!

    Liked by 1 persoon

  6. Liesbeth · april 5

    Oooh, mooi! Kan ik geloven dat je blij bent.
    Hier ligt ook (al een tijd) stof klaar voor gordijnen, ahum. Ook een deel bij Georgette en een deel in het buitenland gekocht (dat komt ervan als je iets te lang twijfelt). Eerst een recycle-kast afwerken en dan, dan begin ik echt aan die gordijnen!

    Like

    • resaarcle · april 5

      Dat heb je met die creatieve kriebels, he, te veel ideeën en dan moeten er altijd halve projecten blijven wachten! Benieuwd naar je recycle kast!!!

      Like

  7. natuurlijksofie · april 5

    Heel mooi! Mijn naaiplannen wachten op mijn pensioen/ grote kinderen denk ik…

    Like

  8. Kelly · april 6

    Woot woot! Goed gedaan!

    Liked by 1 persoon

  9. Hilde · april 8

    Heel mooi gedaan, leuke print ook. En ik begrijp je helemaal wat dat ‘gelukkig zitten te wezen achter de naaimachine’ betreft 😉 .

    Liked by 1 persoon

  10. Pingback: Bzzzzzzz prik! | resaarcle

Geef een reactie

