3x prijs

IMG_1155.JPG

Moest er een prijs bestaan voor best gekozen productnaam ever, dan zou Who Gives a Crap van mij meteen mogen winnen! En de prijs voor geëngageerd bedrijf krijgen ze er ook bij. Ze verkopen namelijk ecovriendelijk én sociaal verantwoord toiletpapier.

Het toiletpapier maken ze van bamboe en iets wat de vuilbak in zou gaan bij de suikerrietproductie. 50% van hun winst geven ze aan projecten die toiletten installeren op plekken waar die heel erg nodig zijn. Want blijkbaar zijn er op de wereld meer mensen die een telefoon hebben dan mensen die toegang tot een toilet hebben. Heb ik op hun website gelezen, er staan nog interessante – én grappige! – dingen op, maar dat ga je beter daar lezen.

Oké, een rol ziet er zo bijna uit als een cadeautje, maar ik begreep toch niet goed waarom ze individueel verpakt zijn in papier. Stapelen in de kartonnen doos, verzenden, klaar, lijkt me nog logischer. Maar met zo’n cadeaupapiertje heb je wel een perfect house warming presentje! 😄. Na wat rondneuzen op hun website ontdekte ik hun hilarische antwoord op mijn vraag. Een humorprijsje verdienen ze ook nog eens!

Ik hoop vurig op een Belgische copycat want hoewel de rollen per boot hier geraken vanuit Australië, heeft een lokaal geproduceerd product ongetwijfeld een nog kleinere impact op het milieu. Iemand zin?

Voor zij die enthousiast toiletrollen willen gaan bestellen… alles is voorlopig uitverkocht! En dat terwijl ze nog maar een maand bestaan. Van succes gesproken!

Ik ontdekte dit alles bij een ander en was zo enthousiast dat ik het met jullie moest delen!

6 comments

  1. Vlijtig Liesje · april 7

    Het is inderdaad een heel humoristische naam voor een product!

    Liked by 1 persoon

  2. Liesbeth · april 7

    Oh, schitterend op alle vlak. Goed voor het milieu én je wordt er vrolijk van. Wat wil een mens nog meer?
    Inderdaad een Belgische variant of verkooppunt graag!!!

    Liked by 1 persoon

  3. Mrs. T. · april 7

    wat een mooi bedrijf.

    Liked by 1 persoon

  4. Hilde · april 8

    Wat een leuke tip alweer. Ik kende bamboe vooral van de doekjes die ik gebruik om ramen te lappen, en ook kousen daaruit vervaardigd kocht ik zo. Deze onthoud ik dus graag mee, dank je!!

    Liked by 1 persoon

  5. Zalig! Ik ken niet meteen een lokale variant. Geef een gil als je er één vindt!

    Liked by 1 persoon

  6. Pingback: Een andere manier van denken | resaarcle

Geef een reactie

