Het eerste groene plekje

IMG_1183.JPG

Uit eten gaan voor de lunch vind ik altijd top. Ik moet niet zelf bedenken wat ik ga maken, ik moet niet zelf naar de winkel, ik heb geen kookpot aangeraakt en de afwas is ook voor een ander. Megafan.

En nóg fijner is het als je aangenaam verrast wordt. Dat had ik bij Café Kamiel in Antwerpen. Het was er aangenaam druk. Hun terras kijkt uit op park Hof Van Leysen, maar binnen zit je even knus. Tijdens de week heb je daar ook geen last van menukaartkeuzestress want er zijn 3 opties: zelf je bordje soep volscheppen, zelf je bord vullen aan het buffet of zelf je broodje smeren met beleg naar keuze. Lekker ongedwongen, net of je thuis bent.

Ik ging voor het buffet. En wat daar dan voor lekkers lag! Boontjes met paarse aardappel. Paarse! Een heerlijke veggiechili, romanesco met knolselder, hummus, rodebietenolijventapenade, guacamole, een bulgurslaatje. En komkommer, wortel en sla voor zij die hun smoske graag klassiek houden. Je kan er nog wat brie of kaas bij zwieren (of hesp als je niet meedoet met dagenzondervlees), wat noten over strooien en je bent gesteld. Je mag zelfs à volonté terugkeren naar die buffettafel! Om het op z’n Schwarzeneggers te zeggen: I’ll be back.

Ik was er op een ander moment, maar elke donderdag houden ze spaghettislag (veggie of meaty) en je kan er ook groentepakketten afhalen. Of heerlijke fruitijsjes eten. Gewoon wat latté slurpen en een krantje lezen. Hemels plekje dus! (Zeker als je zoals ik gezellig gezelschap meeneemt, knipoog-handkusje-lief lachje naar mijn vent.)

Ik val in herhaling, maar voor alle duidelijkheid: geen gesponsorde blogpost. Heb daar gewoon genoten.

8 comments

  1. Matroos Beek · 14 Days Ago

    O daar krijg ik meteen veel zin in!

    Liked by 1 persoon

  2. geertruurzaam · 13 Days Ago

    Ik ben ook fan van Kamiel, en niet in het minst om de naastgelegen speeltuin 🙂

    Liked by 1 persoon

  3. natuurlijksofie · 13 Days Ago

    Dat belandt in mijn google keep app se!

    Liked by 1 persoon

  4. elinevanantwerpen · 12 Days Ago

    De gemberthee en limonades zijn ook heerlijk, heb er nog niet gegeten.

    Liked by 1 persoon

  5. loesjezaakjes · 11 Days Ago

    Nog niet van gehoord maar ik ken Antwerpen niet zo goed.

    Like

Geef een reactie

