Stem op een veilige fietsroute…

andrew-gook-196871

… voor mij! En andere fietsers natuurlijk! Nu vind ik het eerlijk gezegd wel erg dat verkeersveiligheid en fietscomfort voor fietsers wordt herleid tot een populariteitstest, maar de Fietsersbond probeert natuurlijk wat draagvlak te creëren zodat ze een drukkingsmiddel hebben bij hun voorstellen tot verbetering der weg ter bevordering der veiligheid des fietsers.

Een tweetal jaartjes geleden lanceerde ik deze oproep eigenlijk al op mijn vorige blog, maar nu kan je dus opnieuw stemmen en die kans wil ik niet ongemerkt voorbij laten gaan. Daarom wil ik iedereen aanmoedigen om op mybikeworld te stemmen op 4 fietspunten die wat verbetering kunnen gebruiken. Of nog beter: om zelf een paar voorstellen te doen en stemmen daarvoor te ronselen! Want ze zijn toch fantastisch, zo’n initiatieven. In plaats van dat we moeten lopen zeuren tegen iedereen en niemand over ‘wat er fout loopt en toch beter zou moeten en wat toch écht niet door de beugel kan en hoe kunnen ze nu verwachten dat we onze auto laten staan om met de fiets te gaan terwijl dat er allemaal zo gevaarlijk bij ligt…‘ Nu kunnen we gewoon zelf via een zeer toegankelijk medium een paar voorstellen lanceren die dan hopelijk opgepikt en uitgevoerd worden. Deze keer is spreken goud!
Ligt geen van die voorgestelde punten op een fietsroute die voor jou interessant is? Ben je toch niet zo fietserig? Geen probleem, help een arme fietser (hmhm mezelf) en stem dan op de 4 punten die per toeval op mijn dagelijkse 14km enkel woon-werk-fietsroute liggen! Dat zijn de volgende:
– een utopische kinderkopkesvrije sluiproute van Schilde naar Deurne
– een groene golf aan de Slachthuislaan bij het Sportpaleis in Antwerpen
– een veilige oversteekplaats aan de Stenenbrug in Antwerpen (ik kom daar niet meer zo vaak, maar manmanman wat heb ik me daar geërgerd.) Het voorstel van deze fietser is zowaar nóg beter.
– minder gevloek aan de Van Ertbornstraat in Antwerpen
Dankoedankoedankoe Fietsersbond voor het initiatief. En u bedankt voor uw voorstel/stem!
(En, heb je al gestemd?)
8 comments

  1. Eilish · mei 2

    Allez, omdat gij het zijt 🙂

    Liked by 1 persoon

  2. geertruurzaam · mei 2

    Ik woon vlak aan de stenenbrug. Wat een fietshel is het daar…. Ik stem dus voor verbetering 🙂

    Like

  3. kool-family · mei 2

    Ik heb gestemd, op de groene golf…

    Like

Geef een reactie

