Het gat in de markt

blubel-103318

Met plezier de fiets opspringen, dat heeft onder andere te maken met het juiste materiaal hebben. Opgepompte bandjes helpen. Waterdichte fietstassen ook. De juiste kledij tegen regen en koude zeker. Maar ook met dit heerlijke zonnetje is het belangrijk om goed voorbereid te zijn. En nu heb ik vandaag toch wel een gat in de fietsmarkt gevonden, zeker!

Als het zonnetje komt piepen, dan spring ik al eens graag in een rok op de fiets. Bij mij blijken het de A-modellen te zijn die mijn figuur het meeste eer aandoen, maar die A-modellen zijn ook het lastigst bij mooi zonnig weer ‘met een zwoel briesje’. Want die modellen vliegen op de fiets Marilyn Monroe-gewijs altijd omhoog. Langs het kanaal is dat nog niet zo heel erg, maar in de stad kom ik toch graag wat zediger voor de dag.

En ik heb daar gisteren – op de fiets, met mijn ene hand mijn rok omlaag houdend – een oplossing voor bedacht. Wat zeg ik, wel 3 oplossingen!

  • de rokvelcro (aka skroetsjj in mijn hoogst persoonlijke dialect) : een plakvelcro-stukje om vlak boven je knie te plakken en eentje om onder je rok te plakken. Aan elkaar plakken en fietsen maar!
  • de rokband: een band om rond je bovenbeen te klemmen om daar dan je rok onder te frullen. Gedaan met het vliegen!
  • de rokhangertjes: zo’n gewichtjes die je ook wel op tafellakens op picknicktafels ziet, maar dan aan je rok. En hopen dat ie niet scheurt.

Wat denk je, kan ik binnenkort rentenieren dankzij mijn revolutionaire uitvindingen? 😉

Wat is jouw ultieme kleding life hack?

12 comments

  1. Matroos Beek · juni 20

    Ik stop altijd de zoom van mijn rok vast onder de elastiekjes van mijn slipje. Steeds bij de hand en erg handig. Je zit wel wat met de benen bloot, maar dat vind ik niet erg. Anderen fietsen ook in korte broek.

    Like

  2. geertruurzaam · juni 20

    Ik heb standaard twee wasknijpers in aan mijn sleutelbos hangen. Geen onverwachte windvlaag kan mij meer de baas met deze multi-inzetbare rokvastbindhouders!

    Liked by 3 people

  3. natuurlijksofie · juni 20

    Haha leuke ideeën! Mijn oplossing? Geen rok op de fiets naar die oplossingen van u zijn veeeel beter.

    Liked by 1 persoon

  4. gewoonelke · juni 20

    Ik zoek naar die ultieme oplossing. Die wasknijpers probeer ik Mss morgen al eens …

    Liked by 1 persoon

  5. Sophie · juni 20

    Als je aan beide kanten een paar (€2, lekker zwaar) munten met een (haar)elastiekje in de zoom van je rok knoopt, waait die ook niet omhoog.

    Like

  6. Eilish · juni 20

    een fietsbroek onder de rok en die laatste laten waaien 🙂

    Liked by 1 persoon

  7. loesjezaakjes · juni 22

    Herkenbaar! Ik ga nu te voet naar het station maar vroeger hield ik mijn rok vast met mijn ene hand.

    Liked by 1 persoon

  8. Billy · juni 28

    ik heb helemaal niks tegen opwaaiende rokjes…

    😛

    Like

  9. Leen · juli 4

    Ik zou direct optie 1 aanschaffen moest het bestaan 🙂 🙂

    Like

Geef een reactie

