Natuurlijk speelparadijs

IMG_1217.JPG

Kindjes hebben graag iets om handen. Om de lange vakantiedagen zo fijn mogelijk te vullen, zou ik onze toekomstige tuin daarom graag omtoveren tot een plek waar onze kleintjes zich kunnen uitleven, hun fantasie kunnen gebruiken en lekker vuil kunnen worden.

Als oud-scout, nu ja, oud laat ik misschien liever weg want eens scout altijd scout – associeer ik bij plezier natuurlijk meteen een stukje natuur. Deze blogger raadt alvast aan om je niet te veel te moeien in je eigen tuin, maar toen ik tegen mijn vent zei dat onze rommelige overwoekerde tuin toch meer avontuur bood aan de kindjes, vond hij het terecht een slecht excuus voor onze voorlopige luiheid rond het inrichten van onze tuin.

Maar toch voel ik niks voor een afgestofte nette tuin. Ik droom van een avontuurlijke speelplek voor freggel en mormel. Volledige boomstammen om over te klauteren of evenwichtsoefeningen te doen, grote stenen en afgezaagde stukjes boomstam om rond een kampvuurplekje te zitten, een moestuin op hoogte, besjes om te proeven, een regenwaterspeelstation, rotsjes waaronder kriebelbeestjes bestudeerd kunnen worden – de dochter legt nu een verzameling (spijtig genoeg) dode beestjes aan. Ze heeft al een meikever, een hommel en een ongedefinieerd langpotig vliegend iets. Ik zie kippen, geitjes of zwijntjes in mijn droomtuin. Haagjes om onderdoor te kruipen, verstopplekjes te over, misschien een grote hoop strobalen om af te springen en een klein bergje om af te rollen, maken het af.

En voor mij een hangmat om dat alles vanachter een goed boek wat in het oog te kunnen houden.

Een beetje dromen mag, he. Hoe ziet jouw ideale buitenplekje eruit?

 

10 comments

  1. Matroos Beek · 28 Days Ago

    Ongeveer ook zo. Ooit de film gezien of het boek gelezen ‘the secret garden?’ Zo ziet mijn droomtuin er dus uit…

    Like

  2. kool-family · 27 Days Ago

    Mijn ideale tuin is dus wel die nette afgestofte tuin. 🙂 In heel veel gevallen (meestal) staat jouw smaak echt helemaal haaks op die van mij en dat is net de reden dat ik zo fan ben van jouw blog en jou blijf volgen! 🙂

    Like

  3. resaarcle · 27 Days Ago

    Zoals mijn dochtertje het in de kleuterschool zo mooi heeft geleerd: Iedereen is anders! Fijn dat je hier graag komt lezen, ik kom ook graag bij jou lezen!

    Like

  4. loesjezaakjes · 25 Days Ago

    Mijn favoriet buitenplekje lijkt heel goed op dat van jou 🙂

    Liked by 1 persoon

  5. Leen · 21 Days Ago

    Wauw, dat klinkt heerlijk!!!!
    Gezien ik geen kinderplannen heb en vooral droom over een gigantische moestuin-met-serre, heb ik wel een vaag beeld in mijn hoofd van hoe onze toekomstige tuin eruit zou moeten zien: hek errond (voor de hond die we dan gaan nemen), een ren voor de hond, géén gazon (want gras is zooo saai, dan liever een bloemeweide als er plek over is!), een terras om te barbecuen, een ligstoel om te lezen (ah ja!) en dat is het wel zo’n beetje.

    Like

  6. vivavega · 20 Days Ago

    Al dat en daar nog een moestuinperk en een boomgaard bij! Je doet me heimwee krijgen naar onze grote, avontuurlijke tuin thuis, naar mijn boomhut, de bessenstruiken en onze kampvuurplek… *kijkt uit kot-raam met zicht op Gentse bakstenen en auto’s*

    Like

  7. Pingback: Enwezijnweg. | resaarcle

Geef een reactie

