Tussen de drukte door…

kiki-wang-224823

Photo by kiki Wang on Unsplash

… een nieuwe groene plek en de winnaar van de giveaway!

Ik had m’n dag echt te vol gepland. Van de ene afspraak naar de andere, van ’s morgens vroeg de fiets op en nog een avondshift na de drukke middag ook. Maar ik ben nogal gevoelig voor het fenomeen hangry, dus toen ik m’n maag voelde knorren, besloot ik af te wijken van mijn ‘kortste route naar volgende vergadering’ en even de stad in te fietsen, op zoek naar lekkers. En ben ik even blij dat ik dat gedaan heb! Want op geen kilometer van mijn vaste werkstek, ontdekte ik Supersoep.

Die naam zegt alles. Super…Soep. Ik kon kiezen uit de vegetarische 3 opties. Indiase linzensoep met spinazie en limoen. Pompoensoep met harissa, knapperige kikkererwten en sojascheuten en dan nog een derde die al even lekker en even veggie klonk, maar die ik uit mijn gezichtsveld heb moeten blokken want het was al moeilijk genoeg om te kiezen!

Ik ging voor de Indiase soep. Ik zette me rustig aan de tafel, kreeg er heerlijk donkerbruin brood met een zachte korst bij, à volonté. En een appel. En zicht op een mooie houten keuken met houten toog. Top. De soep was zo lekker dat ik er liters van zou kunnen verzetten.

Overschotsoep mag op het eind van de dag goedkoper mee naar huis – maar waarom ze iets over zouden hebben, zou ik niet begrijpen, zooooo heerlijk. Voor ik buiten ging, bijna buiten danste, vroeg ik nog snel of ik m’n eigen potje zou mogen meebrengen om te laten vullen als ik soep wil meenemen. En het antwoord was… jaaaaa! Maar eerlijk is eerlijk, hier en daar is er nog ruimte – niet letterlijk want het is een klein gezellig knus plekkie – voor extra vergroening. De boter in een kleine wegwerpverpakking is bijvoorbeeld wat jammer en ik zag ook niet meteen waar er afval gesorteerd kon worden. Dus helemaal completerwijs groen is het daar ook niet. Maar goed, niemand is perfect, he, ik ook niet.

En dan nu nog, de winnaar van de BABYluff giveaway! Het leuke mobieltje gaat naar… Kris10! Gefeliciteerd! Mail me even op vangeelsaar@yahoo.com en ik mail je het uiterst geheime wachtwoord om je mobieltje bij BABYluff te mogen ophalen!

One comment

  1. Kris10 · oktober 20

    Wat leuk! Ik stuurde je een mailtje.

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

