Back to the Future

Je hebt van dat tijdloos speelgoed dat niet kapotgaat, maakt niet uit hoeveel moeite de peuter of kleuter doet.
En het is net dat soort speelgoed dat voor een aardige portie nostalgie zorgt. Want het zijn vaak die speelgoedjes van vroeger, die uit de goeienouwentijd, van toen de dieren nog konden spreken. Ongeveer.

Dit leuke houten fietsje zorgde een heel leven geleden al voor pret toen mijn broers en ik klein waren, ook mijn neefje en nichtje rolden er graag op rond en ons dochtertje en haar knuffels beleefden er dolle pret mee. De jongste zoon ziet er nu zijn hoogstpersoonlijke brandweerwagen in en kleine bezoekertjes (en zelfs ook de iets grotere versies) rijden er al eens graag een rondje mee door onze living. Plezier over de generaties heen!

Dat doet mij deugd, zie. Als onze ukjes geen ukjes meer zullen zijn en alle kleine bezoekers voor een paar jaar gepasseerd zijn, dan stal ik dit houten pareltje op de zolder. Voor als onze kleinkindjes er binnen 2 à 3 decennia aankomen. Dat is nog een heel eind weg, maar ik kijk er toch al een ietsiepietsie naar uit om hen door onze living te zien rijden op dat houten fietsje.

Sfeerbeeldjes, van een meisje dat ondertussen ook al aardig wat centimeters groter is:

 

 

1 comments

  1. Kris10 · augustus 14, 2018

    Prachtexemplaar!

    Geliked door 1 persoon

Plaats een reactie