Complimentjes strooien

IMG_1279

Photo by Ian Schneider on Unsplash

Donderdag is het complimentendag! Een collega van mij is gul met complimenten voor zijn omgeving. Omdat hij de enige is die vaak de moeite neemt om ook effectief te zeggen dat hij iets moois ziet, ben ik telkens heel eventjes een klein beetje verbaasd. En dan denk ik ‘wat fijn dat hij zo opmerkzaam is en het niet enkel denkt, maar ook uitspreekt. Ik zou dat ook moeten doen.’ Ik ga dus mijn best doen om die goede gewoonte van hem over te nemen.

Ik ga het wel een beetje anders aanpakken dan mijn collega. Iets geheimzinniger. Want dat is ook eens plezant, eens iets geks doen. Ik ga donderdag een kaartje aan de  de bushalte hangen. In een enveloppe met daarop ‘Aan de vinder!’. En op dat kaartje schrijf ik dan mijn compliment. Iets in de aard van ‘Wat fijn dat je niet in je auto springt, maar met de bus gaat. Geniet van je rit!’. Of zoiets.

Zo doe ik eindelijk eens iets met die stapel kaartjes die ik bijhoud, maar die nooit gekozen worden. 2 vliegen in 1 klap!

Doe je mee met de geheimzinnige complimenten aan bushaltes? Dan zien we donderdag blije gezichten op alle bussen!

 

11 comments

  1. leegschrift · februari 27, 2018

    Geheime missie. Spannend!
    Complimentendag, mooi.

    Geliked door 1 persoon

  2. Eilish · februari 28, 2018

    Heerlijk idee!

    Geliked door 1 persoon

  3. thegreenpetrolhead · februari 28, 2018

    Super tof! Ik heb gisteren in de supermarkt de “gespaarde zakjes” aan de mevrouw die achter mij stond in de rij gegeven. Haar gezicht klaarde op en sprak boekdelen, ze was super blij. Iets doen voor een ander, is soms gewoon leuk!

    Like

  4. Kris10 · februari 28, 2018

    Met ‘gedichtendag’ laat ik gedichten achter op trein en bus. Complimenten moet ook lukken!

    Geliked door 1 persoon

  5. Evelien · februari 28, 2018

    Heel mooi idee! Dat maakt de wereld alweer een stukje mooier 😊!

    Geliked door 1 persoon

  6. loesjezaakjes · februari 28, 2018

    Oh wat een leuk idee! Misschien laat ik een envelopje achter op de trein. Maar ik ben dan zo curieus om te weten wie de vinder is.

    Like

    • resaarcle · maart 1, 2018

      Begrijpelijk! Maar het niet weten maakt het niet zo leuk. Of je kan je natuurlijk de hele dag verdekt opstellen in de wagon om te zien wie het geworden is! 😄

      Geliked door 1 persoon

  7. Hilde · maart 12, 2018

    Mooi initiatief. Ik deel sowieso tijdens het jaar al complimentjes uit waar ik kan. Hoeft voor mij niet speciaal op die ene dag. Kreeg zelf wel twee brieven in de bus naar aanleiding van…complimentendag. In de ene brief werd ik heel uitgebreid gecomplimenteerd en de andere brief…daar moet ik nog zoeken naar de complimentjes. Persoonlijk heb ik geen moeite om complimentjes uit te delen, bij sommigen ligt dit blijkbaar wel moeilijk.

    Like

  8. Leen · maart 23, 2018

    Wat een keileuk idee. Alleen lees ik het natuurlijk weer veel te laat.. Ik had de gezichten van de mensen die je compliment ontvangen, dan wel eens willen zien! 🙂

    Like

Plaats een reactie