3 x Tag!

Van Billy kreeg ik een tag in mijn richting geworpen. Leuk! Een paar originele thema’s waarbij ik steeds in 3 antwoorden wat dingen over mezelf prijsgeef.

3 dingen in mijn tas
Ik blijf een ecofreak, dus de inhoud van mijn trashilicious heuptasje ziet er zo uit: een kleurrijke portefeuille van Freitag, een milieuvriendelijk deodorantrollerke en een tweedehands zilveren koffielepeltje uit Schotland dat ik van Beest kreeg omdat ik op restaurant altijd een klein lepeltje vroeg om mijn dessert op te smikkelen. Zo lijkt het of je meer hebt. Ik weet het, ik ben een ietsiepietsie klein beetje raar. Gaat niet meer over.

3 dingen op mijn bureau
Ik heb geen bureau, maar als ik er een had, zou ik er graag een nietjesloze nietjesmachine, een fairphone en een glazen bol op zien staan.

3 favoriete meubels
* de schommelstoel van mijn vader waarin ik of Beest voor het slapengaan verhaaltjes voorlees voor Mormel
* het wipstoeltje van Freggel – kan ik hem heel even neerleggen en mijn handen vrij hebben
* de zitbal die nu geduldig achter mijn naaimachine staat te wachten tot ik weer
tijd, energie, inspiratie en kriebels voel om te naaien

3 favoriete fruitsoorten
Er gaat geen dag voorbij zonder dat ik een banaan eet. Desnoods gecombineerd met ijs en chocoladesaus. Ik gooi ook elke ochtend een handvol blauwe bessen bij mijn havermout. Soms durf ik al eens een blikje ananas open te doen om over de rijstpap uit te gieten.

3 blogs die ik dagelijks bezoek
Dagelijks is misschien wat veel gezegd, maar ik passeer toch graag eens bij
Tie-ne
Mavieenvert
Lecoeuramareebasse

3 liedjes die ik niet uit mijn hoofd krijg
Meestal blijf ik het laatste nummer dat ik op de radio hoorde nog de rest van de dag zingen, maar 3 hardnekkige nummers die niet makkelijk uit het repertoire in mijn hoofd verdwijnen zijn:
Eels – I’m going to stop pretending that I didn’t break your heart
Cake – Stickshifts and safetybelts
Tout Va Bien – If you go away
Geen liefdesverdriet, hoor. Gewoon nummers die blijven hangen.

3 dingen waar ik op dit moment aan denk
Dit alles met 2 handen typen op een laptop zou toch vlotter gaan dan met 1 hand op de iPad. Wat zou mijn dochtertje nu in de 1ste kleuterklas aan het uitspoken zijn? Ik zou wel een dutje willen doen.

3 bloggers met een leuke persoonlijkheid
Elkedaggeluk. Topvriendin.
Zerowastehome. Duidelijk een madam met karakter.
Degroenemeisjes. 2 Dames met veel blogenthousiasme.

3 favoriete sporten
Onmogelijk om 3 sporten te noemen want ik heb een hekel aan sport. Ik bleek zelfs te lui voor yoga.

3 dingen waar ik gelukkig van word
Van zien hoe mijn Beest met Mormel en/of Freggel knuffelt.
Van gezelligheid met mijn 2 beste vriendinnen.
Van een zonnige dag zonder verplichtingen zodat ik ‘m helemaal naar mijn eigen zin mag invullen.

3 favoriete quotes
Als trouwe fan van het tijdschrift Flow krijg ik jaarlijks al een aardige hoeveelheid quotes binnen, maar Pinterest zorgt ook voor heel wat input:
Dip it in chocolate. It’ll be fine.
I’m not weird. I’m limited edition.
Use it up, wear it out, make it do or do without.

3 vakantiebestemmingen
Alaska. Adembenemend.
California. Adembenemend.
Noorwegen. Adembenemend.

3 dingen die ik dit jaar wil doen
Picknicken (check!)
Luieren (check!)
Misschien een weekje ‘zero waste’ proberen zijn. En dan een maandje. En dan misschien wel een jaar.

3 bloggers taggen
Ik gooi de tag door naar AwkwardDuckling, FailingtobeSuperwoman en ookAnnadoetdingen.

17 comments

  1. Falderie · september 8, 2015

    leuke tag, vertelt weer wat meer over jou! 🙂

    Like

  2. fiekefatjerietjes · september 8, 2015

    Precies wat Falderie zegt! Echt een leukje!

    Like

  3. Kelly · september 8, 2015

    “Ik bleek zelfs te lui voor yoga.” hahaha! Ik heb vaak te veel energie, dus sporten is bij momenten echt een noodzaak. Yoga is dan weer ideaal om mijn lijf strak te houden zonder het te overbelasten.
    Merci om graag eens bij mij te passeren! 🙂 Altijd fijn om te lezen dat er mensen zijn die graag mee lezen 😀
    Oh ja, nog een ding: al veel succes als je een weekje zero waste zou proberen! Ik wil het ook heel graag doen, maar dan kan ik echt niets meer eten of moet ik te ver/lang reizen (naar Gent, Leuven of Antwerpen) om zero waste boodschappen te doen. Ook weer niet zo ecologisch …

    Like

    • resaarcle · september 8, 2015

      Dat zero waste wezen lijkt mij ook makkelijker gezegd dan gedaan. Ik denk dat ik het daardoor wat aan het uitstellen ben… Niet flink van mij.

      Like

  4. fiekefatjerietjes · september 8, 2015

    Leuke tag! Altijd leuk om wat meer over de persoon achter de blog te weten te komen 🙂

    Like

  5. Anna (Ook Anna doet dingen) · september 8, 2015

    Haha, een nietjesloze nietjesmachine :D? Ik ben ook iemand die echt niet van sporten houdt… Leuke tag en antwoorden :)! Wat lief dat je me genomineerd hebt! Ik ga ‘m echter niet overnemen (oeps, dat lijkt nu wat lullig maar zo bedoel ik het niet! Het is meer omdat ik mijn blog wil focussen op anderen i.p.v. echt het persoonlijke/wie ik ben). Evengoed bedankt :)! Ik ben benieuwd wat de andere genomineerden ermee gaan doen.

    Like

    • resaarcle · september 8, 2015

      Een nietjesloze nietjesmachine bestaat echt, hoor!!
      Ik begrijp dat je de focus op de inhoud wil houden. Geen probleem!
      Wie een andere blogger wil voorstellen om te taggen, mag dat hieronder doen!

      Like

      • Anna (Ook Anna doet dingen) · september 9, 2015

        Haha, ik had er nog nooit van gehoord! Wat grappig! Oja, goed idee om iemand anders te taggen nu :).

        Like

  6. fiekefatjerietjes · september 9, 2015

    Echt een leuke tag, ik vind het altijd fijn om wat meer over de blogger achter de blog te weten te komen 🙂

    Geliked door 1 persoon

  7. meisje · september 9, 2015

    Je hebt hem leuk ingevuld!
    Ik heb mijn antwoorden ook juist online gezwierd sé.

    Geliked door 1 persoon

  8. Ingeborg · september 9, 2015

    Wat fijn om mezelf tegen te komen. Gevleid enzo. 🙂 En je gaat het niet geloven Roomie, maar ik heb een nietjesloze nietmachine!! Het is een erg handig ding, als je er maximum 3 pagina’s aan elkaar mee moet nieten. Anders lukt het niet. Ik neem het vrijdag mee naar een ongetwijfeld alweer heerlijke vriendinnenavond!

    Like

  9. Billy · september 12, 2015

    hahahaha, leuke antwoorden, Saar!
    Te lui voor yoga??? 😀

    Like

  10. Lore · september 17, 2015

    Waw! Inspirerend, nieuwe blogs leren kennen en ook de jouwe! Daar word ik blij van 😉

    Geliked door 1 persoon

  11. Pingback: 3 x Tag | Failing To Be Superwoman
  12. Pingback: Toch niet zo smart dus. | resaarcle

Plaats een reactie