Op de schaal gelegd

image

Stel je even voor dat je een kleuter in huis hebt die al een vreugdedansje inzet als het woord ‘wortel’ nog maar valt. En een grote baby die met plezier de ene na de andere rijstwafel binnenspeelt. Dan denk je ‘tsjakaa!’ als SeBio kleine rijstwafeltjes met wortelsmaak aanbiedt!

De rijstkoekjes met appel kende ik al. Die zijn best wel te pruimen. Beetje kaneelsmaak eraan ook. Iets wat ik zelf ook nog wel in mijn mond durf steken. Rijstkoek met wortel lijkt me een meer avontuurlijke combinatie. Even testen dus.

Vanaf 10 maanden mag er volgens de verpakking meegesmuld worden, dus alle kindjes in huis belanden in mijn testpanel. Als het pakje opengaat, komt er even een muffe geur voorbijgewaaid, maar dat is wel eigen aan rijstkoek, vind ik. Het formaat bevalt me: het zijn kleine ronde rijstkoekjes, beetje groter dan wanneer je je duim tegen je wijsvinger zet. Daardoor kan ik gerust ‘natuurlijk mag je nog een koekje, lieve schat!’ glimlachen als onze kleintjes om meer vragen. De dochter heeft zo het idee dat ze veel gesnoept heeft, maar ik heb niet het gevoel dat we overdreven hebben.

Wie mag er eerst proeven? Ons manneke! Gretige handjes pakken het aan en het is in een mum van tijd verdwenen in dat mondje. Hij schuifelt achter me aan voor meer. Dat smaakt duidelijk. Dat inspireerde me om de koekjes als uitdeelsnoepjes mee te geven voor de 1ste verjaardag van ons freggeltje. Hij krijgt vaak echt snoep mee van jarigen, maar dit is iets lekkers wat toch wat meer crèchekindjes mogen en kunnen snoepen.

Wat denkt de dochter ervan? Zij mag de vergelijkende test met de appelversie doen. Maar smaken verschillen natuurlijk. En dit koekje had het toverwoord in zijn naam. Wortel. Wat dacht je dan dat het meest in de smaak viel? Ah ja.

Ik wil zelf ook wel eens proeven. Haphap, koekje weg. Veel wortelsmaak heeft het niet, vind ik.  Die met appel vind ik lekkerder. Maar dat is dan weer een voordeel want zo zit ik na bedtijd niet aan de lekkernijen van onze kleintjes.

Een zakje is goed voor 40g mini-rijstkoekjes. Daar zit je snel door, maar zo krijgen de koekjes de kans niet om in karton te veranderen vóór ze in kindermondjes belanden. En het is een makkelijk tussendoortje om mee op uitstapjes te nemen.

Het verdict: goede grootte, gezond tussendoortje terwijl de kindjes denken dat ze snoep mogen. Een beetje lastig is wel dat de koekjes in de verpakking wat aan elkaar durven plakken. Ook wel een heel klein beetje duurder dan gelijkaardige mini-rijstwafeltjes. Een vier op vijf op de Schaal van Resaarcle!

Dit product kreeg ik toegestuurd door SeBio, in ruil voor een eerlijke review. Ik blij, zij blij, iedereen blij! Dit en dit en dit testte ik ook al.

Plaats een reactie